عليرغم كاهش ميزان مرگ و مير به دليل فوران تاج در ايران ، مقامات اصرار بر ادامه پروتكل هاي بهداشتي دارند ، برخي از رانندگان اتوبوس اين نقاط را جدي نمي گيرند و مسافران را ساكت كرده اند . به گفته مسئولان سازمان راهداري ، در دستور كار مقابله جدي با اين تخلفات وجود دارد …
رانندگاني كه ميخواهند كرونا بگيرند! https://majale-rooz.ir/2021/01/رانندگاني-كه-ميخواهند-كرونا-بگيرند/ مجله روز Thu, 07 Jan 2021 06:04:17 0000 فرهنگ و هنر https://majale-rooz.ir/2021/01/رانندگاني-كه-ميخواهند-كرونا-بگيرند/ عليرغم كاهش ميزان مرگ و مير به دليل فوران تاج در ايران ، مقامات اصرار بر ادامه پروتكل هاي بهداشتي دارند ، برخي از رانندگان اتوبوس اين نقاط را جدي نمي گيرند و مسافران را ساكت كرده اند . به گفته مسئولان سازمان راهداري ، در دستور كار مقابله جدي با اين تخلفات وجود دارد …
عليرغم كاهش ميزان مرگ و مير به دليل فوران تاج در ايران ، مقامات اصرار بر ادامه پروتكل هاي بهداشتي دارند ، برخي از رانندگان اتوبوس اين نقاط را جدي نمي گيرند و مسافران را ساكت كرده اند . به گفته مسئولان سازمان راهداري ، در دستور كار مقابله جدي با اين تخلفات وجود دارد و احتمال تعليق شركت به مدت يك سال وجود دارد.
به گزارش مجله روز ، از مدت ها قبل پروتكل هاي مختلف بهداشتي براي بخشهاي مختلف حمل و نقل زميني ، دريايي و هوايي اعلام شده است تا در هنگام فعاليت در اين مناطق خطر ابتلا به ويروس تاج را به حداقل برسانند. آنها توسط راننده و شركت منتقل شدند كه باعث اعتراض آنها شد ، اما هنوز به جايي نرسيدند.
يكي از مسافران اين اتوبوس به خبرنگار مجله روز گفت كه از همان ابتدا بليط VIP اتوبوس مي گرفتيم تا بتوانيم پروتكل ها و فاصله صندلي ها را براي ما راحت تر كنيم ، اما وقتي بليط را خريداري كرديم ديديم كه بايد همه صندلي هاي آن اتوبوس انتخاب و خريداري شوند. بليط باز است و سرانجام هنگام ورود متوجه شديم كه اتوبوس از 25 مسافر 23 مسافر دارد و هيچ بسته پزشكي به مردم نمي دهد.
وي افزود: ما به منظور اعتراض به راننده و دستيار وي اعتراض كرديم اما راننده گفت وقتي تعاوني ها هزينه خريد اين بسته ها را پرداخت نمي كنند ، ما پول لازم براي اجراي اين پروتكل و خود مسافران را نداريم. آنها بايد ماسك بزنند. ” سرانجام ، يكي از مسافران به ترمينال برگشت تا براي همه ماسك بگيرد و به اين ترتيب ماسك به كساني كه ماسك نداشتند داده شد.
اين مسافر ادامه داد: مسئله ديگري كه اعتراض مسافران را برانگيخت اين بود كه برخي از مسافران ماسك ندارند و راننده و ساير همراهانش كه در ابتداي مسير ماسك داشتند بعد از خروج اتوبوس و در وسط جاده. آنها اين مشكل را ناديده گرفتند و هميشه در جاده با تلفن صحبت مي كردند و زندگي مسافران را به خطر مي انداختند.
ما اين موضوع را با داريوش باقر جوان ، مديركل حمل و نقل مسافر جاده اي و سازمان حمل و نقل در ميان گذاشتيم ، كه به مجله روز گفت: “مطمئناً اين تخلفات جدي گرفته خواهد شد و به اعتراض مجدد خود شركت مسافران “. وي اخطارهاي لازم را دريافت و دريافت كرده است ، ما با جديت او را دنبال خواهيم كرد.
وي افزود: ما هيچ شناختي از شركت هاي حمل و نقل در زمينه رعايت پروتكل هاي بهداشتي عليه كرونا نداريم و پيگيري ويژه اي از اين تخلفات انجام خواهيم داد و با متخلفان برخورد خواهيم كرد. از اين لحاظ ، حتي اين شركت حمل و نقل نيز مي تواند يك سال تعليق شود زيرا سلامت مردم شوخي ندارد.
مديركل حمل و نقل مسافر جاده اي و سازمان حمل و نقل ادامه داد: كليه شركت هاي حمل و نقل جاده اي كه مسافران را جابجا مي كنند وظيفه دارند در اتوبوس ها و ميني بوس ها فقط صندلي هاي كنار پنجره را بفروشند پروتكل هاي بهداشتي با فاصله و ساير موارد ، مانند بسته ها اگر بهداشت را رعايت نكنند ، قطعاً با آنها برخورد خواهيم كرد.
“ما به همه شركت هاي حمل و نقل اطلاع داده ايم كه ملزم به رعايت پروتكل هاي بهداشتي مانند استفاده از ماسك هستند و بايد به مسافراني كه اين موارد را رعايت نمي كنند هشدارهاي جدي بدهند و حتي مسافران را قطع كنند.” ، گفت باقرجوان. سايت هاي بليط نيز بايد بدانند كه آنها فقط حق فروش اين صندلي ها را دارند و بسياري از آنها از اين پروتكل پيروي مي كنند. به محض مشاهده اين تخلفات ، افراد بايد از طريق سامانه 141 به سازمان راهداري اطلاع دهند تا بلافاصله مورد بررسي و پيگيري قرار گيرد.
انتهاي پيام