پاسخگوي نيازهاي فزاينده حوزه ارتباطات باشيم

جامع ترين اخبار گردشگري جهان را در اين وبلاگ مطالعه نماييد

 پاسخگوي نيازهاي فزاينده حوزه ارتباطات باشيم

۲۳ بازديد

با توجه به اهميت توسعه ارتباطات و فناوري ارتباطات ، به ويژه در روزهاي كرونا و پس از آن ، و در شرايطي كه نياز مردم به اينترنت افزايش مي يابد ، شركت ارتباطات ارتباطات ايران اعلام كرده است كه اميد به كمك به شركت شركتي كه بعنوان يك شركت خصوصي علاوه بر انجام كليه …

 پاسخگوي نيازهاي فزاينده حوزه ارتباطات باشيم https://majalehirani.ir/2021/پاسخگوي-نيازهاي-فزاينده-حوزه-ارتباط/ مجله ايراني Mon, 25 Jan 2021 14:54:27 0000 اقتصاد https://majalehirani.ir/2021/پاسخگوي-نيازهاي-فزاينده-حوزه-ارتباط/ با توجه به اهميت توسعه ارتباطات و فناوري ارتباطات ، به ويژه در روزهاي كرونا و پس از آن ، و در شرايطي كه نياز مردم به اينترنت افزايش مي يابد ، شركت ارتباطات ارتباطات ايران اعلام كرده است كه اميد به كمك به شركت شركتي كه بعنوان يك شركت خصوصي علاوه بر انجام كليه …

با توجه به اهميت توسعه ارتباطات و فناوري ارتباطات ، به ويژه در روزهاي كرونا و پس از آن ، و در شرايطي كه نياز مردم به اينترنت افزايش مي يابد ، شركت ارتباطات ارتباطات ايران اعلام كرده است كه اميد به كمك به شركت شركتي كه بعنوان يك شركت خصوصي علاوه بر انجام كليه تعهدات خود ، ميلياردها تومان در شهرها و روستاها هزينه كرده و هزينه بيشتري را صرف توسعه شبكه هاي شهري و روستايي در زمينه تلفن ثابت و تلفن همراه و اينترنت كرده است. آماده است براي

اين روزها ، طبق گفته شركت مخابرات ايران مجله ايراني ، نام اين شركت دوباره به زبانها آمده است. 17 سال پيش و پس از خصوصي سازي اين شركت ، سيستم دولتي كه خواستار جدايي مخابرات از دولت است ، بارها و بارها نام شركت مخابرات ايران را ذكر كرده است ، و هر از چندگاهي ، اخبار و گزارش هاي حاوي اصالت و عدم اصالت. اين نوعي اتهام و نگراني عمومي است كه در رسانه ها منتشر مي شود.

متأسفانه مقامات به جاي پاسخگويي به نيازهاي جديد كشور و افزايش ظرفيت پهناي باند ، دائماً در تلاشند ايران مخابرات را دليل كندي سرعت اينترنت يا هرگونه كمبود در توسعه شبكه مخابراتي كشور معرفي كنند. هر بار در پاسخ به اين ادعاها ، شركت مخابرات ايران به ما يادآوري مي كند كه تعرفه ها را بررسي كنيم.
سودآوري ايران و كاهش ارتباطات از راه دور از زمان خصوصي سازي شركت مخابرات ايران صدمات جبران ناپذيري را وارد كرده است. عدم تغيير تعرفه و افزايش بيش از حد قيمت تجهيزات مخابراتي.

هزينه خدمات مخابراتي در همه بخش ها ، از جمله صدا و داده ، از سال 2003 يعني 17 سال افزايش نيافته است. با اين وجود ، در اين مدت ، تعرفه ها براي همه حامل هاي انرژي ، علاوه بر افزايش تورم سالانه ، چندين برابر شده است. در حال حاضر ، هزينه خالص نگهداري هر خط تلفن ثابت ، به استثناي هزينه هاي جانبي ، تقريباً 7500 تومان در هر ترم است و متوسط ​​هزينه اشتراك قسمت كمي از اين هزينه ، تقريباً 3600 تومان را پوشش مي دهد.

افزايش قابل توجه هزينه ها به دليل نياز به تغيير فناوري ، توسعه شبكه ها و جايگزيني تجهيزات جديد ، رفاه كارمندان و بازنشستگان از مهمترين اولويت هاي شركت مخابرات ايران با كاهش درآمد در اين شركت است. ، ممكن است اين موارد برگزيده نباشد. متوجه شد

به طور كلي ، دلايل اصلي مشكلات شركت مخابرات ايران در حال حاضر اعلام شده است:
– عدم تغيير و كاهش تعرفه تلفن ثابت
– افزايش سريع در هزينه ، به ويژه هزينه نيروي انساني
– افزايش سريع در هزينه هاي توسعه به دليل وابستگي به نرخ ارز
– وفاداري زياد به شركت ها و تجهيزات و عدم حمايت قانون گذاران
– عدم حمايت نهادهاي دولتي از ارتباطات از راه دور

لازم به توضيح است كه در زمينه هزينه هاي نيروي انساني ، تأمين هزينه هاي بازنشستگان كه يكي از تعهدات و اولويت هاي شركت مخابرات ايران است ، چالش بزرگي را براي اين شركت ايجاد مي كند. كل هزينه هاي ساليانه بازنشستگان ، از جمله بيمه تكميلي و ساير هزينه ها ، شامل 1100 ميليارد مستخدم و بيش از 700 ميليارد حق الزحمه است.

علاوه بر اين ، هزينه هاي كارگزار ، طبق مصوبه مجلس ، از سال 1394 تا 1399 ، شامل 334 ميليارد حقوق سالانه و 218 ميليارد هزينه ديگر است.

اين در شرايطي است كه از دست دادن شديد خدمات تلفن ثابت نيز بر بسياري از مشكلات شركت مخابرات ايران افزوده و به طور متوسط ​​5850 تومان درآمد هر خط تلفن ثابت را در پي دارد ، اما هزينه اين خط براي شركت حداقل ماهانه 15،500 تومان است. رخ مي دهد. نزديك است

به دليل همه اين مسائل ، شركت مخابرات ايران در ارائه خدمات با مشكل روبرو است. اما نه به دليل خصوصي سازي ، بلكه به دليل ديدگاه دولت مبني بر اينكه اين شركت مجاز به تنظيم تعرفه بيش از 17 سال نيست ، به طوري كه اين شركت اكنون آماده اجراي تعرفه مصوب شوراي اقتصاد در سال 2003 است. با وجود 10 برابر تورم و 20 برابر هزينه.

به طور كلي ، راه حل هايي كه شركت مخابرات ايران را از اين مشكلات محافظت مي كند مي توان به شرح زير طبقه بندي كرد:
بايد قانوني براي عدم پرداخت بدهي وضع شود و با تصويب منابع پارلمان براي هزينه هاي كارگزاران روستايي اضافه شده به مخابرات در دسترس باشد.
– براي كاهش حجم عظيم تقسيم درآمد حداقل براي يك زمان مشخص با هدف توسعه يك شبكه ملي ارتباطات و اطلاعات روستايي
بخشنامه هاي تعرفه اي خدمات خاص بايد مطابق قانون به شوراي رقابت سپرده شود و توسط كميسيون تنظيم مقررات تصويب شود.
– هزينه هاي خدماتي كه طي اين سالها تغييري نكرده اند بايد متناسب با تورم و مزاياي معقول به روز شوند
– تعرفه تلفن ثابت را به گونه اي افزايش دهيد كه از كسري خدمات اساسي خارج شود
– دولت موظف است تجهيزات را با قيمت مناسب براي پرداخت بدهي قبل از خصوصي سازي خود و خريد تجهيزات تهيه كند.

بر اين اساس ، با توجه به اهميت توسعه فناوري ارتباطات و ارتباطات ، به ويژه در روزهاي كرونا و پس از آن ، و در شرايطي كه نياز مردم به استفاده از اينترنت در حال افزايش است ، ما انتظار داريم كه دولت ايران مخابرات ايران باشد براي كمك به شركت عجله خواهد كرد. شركتي كه بعنوان يك شركت خصوصي علاوه بر انجام كليه تعهدات خود ، ميلياردها دلار در شهرها و روستاها هزينه كرده و هزينه هاي بيشتري را صرف توسعه شبكه هاي شهري و روستايي در زمينه تلفن ثابت و تلفن همراه و اينترنت كرده است. آماده است ، در حالي كه شركت ها ارائه دهندگان خدمات اينترنت سرمايه گذاري در شهرهاي كوچك و روستاها را مقرون به صرفه نمي دانند و هيچ رقابتي در اين مناطق وجود ندارد.

بنابراين انتظار مي رود كه قدرت مالي چنين شركتي با سابقه و با تعهدات و ويژگي هاي قابل توجه در كشور تقويت شود. توسعه بايد زمينه ساز اين اپراتور مهم و مهم مخابراتي در كشور باشد.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.