مركز توسعه تجارت الكترونيكي اعلام كرده است كه ارزش كل تجارت الكترونيكي در ايران در سال گذشته 2.7 برابر افزايش يافته است. به گزارش مجله ايراني ، آخرين گزارش ارائه شده از سوي اين مركز نشان مي دهد كه در نيمه نخست امسال بيش از 1.5 ميليارد تراكنش بانكي در بازار تجارت الكترونيكي انجام شده …
اينستاگرام بازار اصلي تجارت مجازي ايران https://majalehirani.ir/2021/اينستاگرام-بازار-اصلي-تجارت-مجازي-اير/ مجله ايراني Sun, 21 Feb 2021 16:57:47 0000 اقتصاد https://majalehirani.ir/2021/اينستاگرام-بازار-اصلي-تجارت-مجازي-اير/ مركز توسعه تجارت الكترونيكي اعلام كرده است كه ارزش كل تجارت الكترونيكي در ايران در سال گذشته 2.7 برابر افزايش يافته است. به گزارش مجله ايراني ، آخرين گزارش ارائه شده از سوي اين مركز نشان مي دهد كه در نيمه نخست امسال بيش از 1.5 ميليارد تراكنش بانكي در بازار تجارت الكترونيكي انجام شده …
مركز توسعه تجارت الكترونيكي اعلام كرده است كه ارزش كل تجارت الكترونيكي در ايران در سال گذشته 2.7 برابر افزايش يافته است.
به گزارش مجله ايراني ، آخرين گزارش ارائه شده از سوي اين مركز نشان مي دهد كه در نيمه نخست امسال بيش از 1.5 ميليارد تراكنش بانكي در بازار تجارت الكترونيكي انجام شده است. 88٪ از فعالان بازار افراد 20 تا 50 ساله هستند. ارزش اسمي اين بازار بيش از 639 هزار ميليارد تخمين زده شده است.
ارزش تجارت الكترونيكي امسال 2.7 برابر بيشتر از سال گذشته بود. با اين حال ، ارزش چنين معاملات فقط در مدت 2 سال در مقايسه با سال 1 دو برابر شده است. به عبارت ديگر ، در سال 6 ، ارزش معاملات الكترونيكي تقريبا 6 برابر بيشتر از سال بود ، رقمي كه افزايش بسيار بزرگ و قابل توجه ديجيتالي شدن مشاغل در ايران را نشان مي دهد. به عبارت ديگر ، كرونا روند رو به رشد توسعه بازار الكترونيكي را تقريباً دو برابر كرده است.
دليل اصلي اين افزايش قابل توجه محدوديت هاي ناشي از شيوع ويروس كرونا در مشاغل رو در رو طي سال گذشته بوده است ، و بنابراين تعداد معاملات مجازي به ميزان ارزش اسمي سال گذشته به ميزان قابل توجهي افزايش يافته است. در نيمه اول ، 166 هزار ميليارد توماني در معاملات الكترونيكي گزارش شده است و امسال اين رقم به 639 هزار ميليارد تومان رسيده است. تعداد معاملات الكترونيكي نيز از 1.01 ميليارد معامله در نيمه اول به 1.53 ميليارد معامله در نيمه اول سال جاري افزايش يافته است.
با توجه به وضعيت موجود ، تعداد قابل توجهي از واحدهاي تجاري فقط در بخش مجازي فعاليت مي كنند و اين تعداد طي سال گذشته افزايش چشمگيري داشته است. آمارها نشان مي دهد كه بازارهاي الكترونيكي در ايران عمدتا در دست جوانان است. هشتاد و هشتاد درصد متقاضيان نماد زير 50 سال براي ورود به بازار الكترونيك در نيمه اول سال جاري هستند. در اين دوره ، جايزه نماد توسط گروه سني به شرح زير است. صاحبان واحد تجارت الكترونيكي داراي فرزندان 30 تا 40 ساله هستند. متقاضيان نماد در گروه سني 20 تا 30 سال 23 درصد و در گروه سني 40 تا 50 سال 19 درصد بودند. علاوه بر اين ، 11٪ از دارندگان واحدهاي تجارت الكترونيكي كه در سال گذشته درخواست گواهينامه كرده اند ، در گروه سني بالاي 50 سال قرار دارند. بيش از 58٪ از خريداران بازار الكترونيكي جوان هستند و پس از آنها 27٪ از افراد ميانسال ، سالمندان با 10٪ و كودكان و نوجوانان با 5٪ قرار دارند.
مطالعات نشان مي دهد كه بين فعاليت هاي زن و مرد در زمينه خريد و فروش تفاوت جدي وجود دارد. اگرچه 87٪ از عرضه كالاها و خدمات در بازار الكترونيكي ايران در دست زنان و تنها 13٪ در دست زنان است ، زنان و مردان يكسان و 50٪ خريداران اين بازار هستند. با توجه به آخرين آمار مربوط به تعداد كل كارمندان بالاي 15 سال در تابستان 95 ارائه شده توسط مركز آمار ايران ، مي توان گفت كه حدود 21 درصد از كل نيروي كار در كشور كارمندان واحدهاي تجارت الكترونيكي هستند. . تعداد كارمندان در بازارهاي مختلف تجارت الكترونيكي 5 ميليون نفر برآورد شده است.
اگرچه اين مركز در گزارش خود جزئيات بازارهاي مجازي را بيان نكرده است ، اما در ميان شبكه هاي اجتماعي ، اينستاگرام پركاربردترين شبكه اجتماعي در ايران است ، بزرگترين بازار تجارت الكترونيكي كشور از نظر گستردگي و ميزان دسترسي كاربر است. كالا ها و خدمات.
انتهاي پيام