خانه‌تكاني فقط ما را بيچاره نكرده است

جامع ترين اخبار گردشگري جهان را در اين وبلاگ مطالعه نماييد

خانه‌تكاني فقط ما را بيچاره نكرده است

۱۴ بازديد

جالب است بدانيد كه اين مراسم جذاب فقط در فرهنگ ما اجرا نمي شود و افراد از بسياري از فرهنگ هاي ديگر ، به ويژه از فرهنگ هاي شرقي ، نيز هر ساله در صبحانه ها با لباس فرم ، جارو و سطل شركت مي كنند. در اين گزارش ، نمونه هايي از سنت هاي …

خانه‌تكاني فقط ما را بيچاره نكرده است https://majale-rooz.ir/2021/03/خانه‌تكاني-فقط-ما-را-بيچاره-نكرده-است/ مجله روز Tue, 16 Mar 2021 16:24:34 0000 عمومي https://majale-rooz.ir/2021/03/خانه‌تكاني-فقط-ما-را-بيچاره-نكرده-است/ جالب است بدانيد كه اين مراسم جذاب فقط در فرهنگ ما اجرا نمي شود و افراد از بسياري از فرهنگ هاي ديگر ، به ويژه از فرهنگ هاي شرقي ، نيز هر ساله در صبحانه ها با لباس فرم ، جارو و سطل شركت مي كنند. در اين گزارش ، نمونه هايي از سنت هاي …

جالب است بدانيد كه اين مراسم جذاب فقط در فرهنگ ما اجرا نمي شود و افراد از بسياري از فرهنگ هاي ديگر ، به ويژه از فرهنگ هاي شرقي ، نيز هر ساله در صبحانه ها با لباس فرم ، جارو و سطل شركت مي كنند. در اين گزارش ، نمونه هايي از سنت هاي ابتكاري در كشورهاي ديگر را پيدا خواهيد كرد.

به گزارش مجله روز ، اين روزنامه جام جم وي نوشت: “برخي از اسامي مي توانند مفاهيم ثابت و تكراري را براي ما تغيير دهند و باعث شوند كه وقتي با آنها روبرو مي شويم احساس كنيم درگير يك پديده جديد هستيم. به عنوان مثال ، خانه تكاني قبل از نوروز همان كاري است كه هر از گاهي انجام مي دهيم. هر دو در خانه و دستمال ها و دستمال ها را روي ميزها و مبل ها ، درها و ديوارها مي گذاريم. اما وقتي خانه ناميده مي شود ، به مراسمي تبديل مي شود كه همه چيز داراي يك مراسم فوق رسمي است. مانند مراسم صبحگاه كلبه ها ، صبح چكمه ها و دستمال هاي خود را در مي آوريم ، تي را برمي داريم و سرود ملي را جلوي پرچم مي خوانيم ، و سپس فرمانده اولين سخنراني صبح را شروع مي كند ، وقتي فرمانده به محل مي رسد ، بدون اينكه يك كلمه بگويد ، انگشتش را روي ميز مي گذارد بدون اينكه هيچ كلمه اي بگويد و انگار كه خم شده ، انگشت خود را به صورتش مي كشد و مقدار خاك انگشتش را با دقت اندازه گيري مي كند ، و سپس ما يك نفس خوب در قفسه سينه او گير مي كنيم. بسته به ميزان آن ، سر و چين و چروك خود را بالا مي برد يا به ما لبخند مي زند خاك كه در نوك انگشتان خود مي بينيد. اما جالب است بدانيد كه اين مراسم جذاب فقط در فرهنگ ما اجرا نمي شود و افراد از بسياري از فرهنگ هاي ديگر ، به ويژه از فرهنگ هاي شرقي ، نيز هر ساله در صبحانه ها با لباس فرم ، جارو و سطل شركت مي كنند. در اين گزارش ، نمونه هايي از سنت هاي ابتكاري در كشورهاي ديگر را پيدا خواهيد كرد.

خانه چيني

اين رسم مردم چين است كه هر سال قبل از سال جديد چيني كه حدود 24 بهمن است ، خانه را به روش خود تميز مي كنند و خانه را طبق سنت فنگ شويي تزئين مي كنند. فنگ شويي در مورد تزئين خانه يا هرجايي كه مي خواهيد زندگي كنيد يك سنت چيني است. چيني ها براي داشتن خانه چي چي از قوانين فنگ شويي استفاده مي كنند.

حالا اين “چه” چيست؟ در فرهنگ سنتي چين ، به قسمت فعال و زنده موجودات زنده “چه” گفته مي شود. “چي” در زبانهاي ديگر به “انرژي حياتي” ترجمه مي شود ، اما همانطور كه مي دانيد زبان پيچيده و پيچيده چيني به راحتي به زبانهاي ديگر قابل ترجمه نيست.

در كارهاي داخلي سالانه كه از قوانين فنگ شويي استفاده مي كنند ، چيني ها به نشانه ها و رنگ ها و حالت با انرژي مثبت و همچنين استفاده از پنج عنصر سنتي آن كه شامل چوب ، آتش ، خاك ، فلز و آب است توجه مي كنند. . به عنوان مثال ، آنها براي ورود به خانه از رنگ قرمز استفاده مي كنند كه اقبال زيادي به همراه دارد. آنها براي بالا بردن روحيه خود از رنگ هاي زرد و بنفش ، براي تقويت روابط خانوادگي از رنگ سفيد و براي خنك شدن از رنگ سبز استفاده مي كنند. چيني ها به قوانين فنگ شويي خود معتقدند كه اتاق شمالي خانه بايد به عنوان اتاق كار براي پيشرفت انتخاب شود.

خانه ژاپني

ژاپني ها همچنين يك سنت سالانه ابتكاري در فرهنگ خود دارند كه طبق آداب و رسوم آنها انجام مي شود. روش ژاپني براي انتقال خانه به روش “5 ثانيه” معروف است. زيرا از پنج مرحله تشكيل شده است كه هر مرحله با حرف “s” در ژاپني آغاز مي شود.

اولين قدم “طبقه بندي” است كه با دور ريختن چيزهاي غير ضروري شروع مي شود. در اين مرحله ، بايد وسايل خانه را تا آنجا كه ممكن است به حداقل برسانيد و هر چيز غيرضروري را به راحتي دور بريزيد. ژاپني ها در اين مرحله يك اصل مهم دارند ، يعني “در اين مرحله ، شما نبايد خود را به زحمت بيندازيد.”

مرحله دوم “نظم” است. در اين مرحله ، شما بايد همه چيز را در يك مكان خاص قرار دهيد كه در كمترين زمان و به ساده ترين راه قابل دسترسي باشد. چيدمان بايد به گونه اي باشد كه بيشترين وسايل مورد نياز در دسترس بوده و موارد كمتر مورد نياز از دسترس خارج شوند.

مرحله سوم “تميز كردن” است. در اين مرحله اكنون بايد خانه اي كه در مرحله قبل نظم داشت ، تميز شود. اين يك مرحله گروهي است. تمام گوشه و كنار خانه بايد در دست يكي از اعضاي خانواده باشد و با دقت و دقت تميز شود. ژاپني ها مي گويند نقطه پايان تميز كردن جايي است كه از خود مي پرسيد: “آيا آنقدر تميز است كه بتواند تأثير خوبي ايجاد كند؟”

مرحله چهارم “عادي سازي” است. در اين مرحله ، خانواده و همه ساكنان خانه بايد استانداردهايي را تعريف كنند كه همه اعضا براي ادامه زندگي در يك خانه تميز بايد رعايت كنند.

و آخرين مرحله “نظم و انضباطي” است كه در آن افراد بايد درگير شوند ، استانداردهاي تعيين شده در مرحله قبل را برآورده كنند ، نظم و انضباط را از انضباط شخصي شروع كنند ، عادت هاي بد را از بين ببرند و عادت هاي خوب را جايگزين كنند و سپس سعي كنند خانه را با استانداردها تميز نگه دارند. .

حذف در منطقه نوروز

جابجايي خانه مانند ما مربوط به فرهنگ منطقه ماست. منطقه اي كه بيشتر شامل كشورهاي فارسي زبان و برخي ديگر از اقوام مي شود به عنوان “منطقه نوروز” شناخته مي شود. كشورهايي مانند تاجيكستان ، افغانستان ، ايران ، جمهوري آذربايجان و برخي مناطق ديگر كه جشن سال نو در اول بهار برگزار مي شود و نوروز ناميده مي شود. در قسمت شرقي منطقه كه از تاجيكستان و افغانستان تشكيل شده است ، آينه تكان دهنده را “رفتگر” مي نامند. به عبارت دقيق تر ، مردم تاجيكستان و افغانستان خانه تكاني نمي كنند ، جارو كنيد!

اين آيين لرزش يا جارو زدن به عقيده باستاني مردم اين منطقه برمي گردد كه معتقد بودند هر ساله قبل از آوريل كه ماه فروهر است ، فروهرها در قيامت به خانه هاي خود برمي گردند و اگر خانه ها را تميز مي بينند و تازه ، براي نعمت و سلامتي خانه و مردم آن. آنها دعا مي كنند “.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.