كرونا هم زورش به باجه‌هاي عوارضي‌ آزادراه‌ها نرسيد

جامع ترين اخبار گردشگري جهان را در اين وبلاگ مطالعه نماييد

كرونا هم زورش به باجه‌هاي عوارضي‌ آزادراه‌ها نرسيد

۲۱ بازديد

عليرغم تصويب ها و اطلاعيه هاي مختلف دولت و ستاد ملي كرونا در مورد الكترونيكي شدن عوارض آزادراه ، تنها 30٪ آزادراه هاي كشور ايستگاه هاي عوارضي خود را دريافت مي كنند و تعرفه ها را به صورت الكترونيكي از مردم دريافت مي كنند. به گزارش مجله ايراني ، از جمله آزادراه هايي كه اخيراً …

كرونا هم زورش به باجه‌هاي عوارضي‌ آزادراه‌ها نرسيد https://majalehirani.ir/2021/كرونا-هم-زورش-به-باجه‌هاي-عوارضي‌-آزا/ مجله ايراني Sat, 08 May 2021 01:09:49 0000 اقتصاد https://majalehirani.ir/2021/كرونا-هم-زورش-به-باجه‌هاي-عوارضي‌-آزا/ عليرغم تصويب ها و اطلاعيه هاي مختلف دولت و ستاد ملي كرونا در مورد الكترونيكي شدن عوارض آزادراه ، تنها 30٪ آزادراه هاي كشور ايستگاه هاي عوارضي خود را دريافت مي كنند و تعرفه ها را به صورت الكترونيكي از مردم دريافت مي كنند. به گزارش مجله ايراني ، از جمله آزادراه هايي كه اخيراً …

عليرغم تصويب ها و اطلاعيه هاي مختلف دولت و ستاد ملي كرونا در مورد الكترونيكي شدن عوارض آزادراه ، تنها 30٪ آزادراه هاي كشور ايستگاه هاي عوارضي خود را دريافت مي كنند و تعرفه ها را به صورت الكترونيكي از مردم دريافت مي كنند.

به گزارش مجله ايراني ، از جمله آزادراه هايي كه اخيراً افتتاح شده است ، فاز اول شرق اصفهان ، همت-كرج ، تبريز-اروميه ، آزادراه غدير و آزادراه تهران-شمال ، اين كشور 27 آزادراه دارد كه از آن عوارض دريافت مي شود. فقط 8 آزادراه تهران – قم ، تهران – سواح ، قرج – قزوين ، قزوين – زنجان ، همت – قرج ، قطعه چهار اروميه – تبريز ، شرق اصفهان و بندرعباس – راجي الكترونيكي هستند و مابقي در محورهاي موجود ، عوارض هستند. ايستگاه هاي عوارضي كه به صورت دستي از مردم جمع شده و هنوز پابرجا هستند.

جالب اينجاست كه محورهاي آزادراه جديد كه در خبرهاي خود با وعده عوارض الكترونيكي اعلام شده بود ، سرانجام به عوارض دستي و عوارض مختلف تبديل شد و از اجراي طرحي كه با دستورات و تصويب تصويب شده بود ، خودداري كرد بسيار اجباري شده است. البته ، به گفته بسياري از سرمايه گذاران ، دليل اين امر اين است كه افراد و رانندگاني كه از آزادراه عبور مي كنند ، علي رغم مهلت يك هفته اي عوارض خود را پرداخت نمي كنند و اين امر بازگشت سرمايه را براي سرمايه گذاران دشوار مي كند و از طرف ديگر محورهاي مختلف آزادراه آنها نياز به نگهداري و بازسازي دارند كه هزينه آن نيز از همان عوارض حاصل مي شود.

اما مشكل اين است كه پس از شيوع ويروس كرونا و شيوع آن در كشور ، ستاد ملي ضد كرونا و دولت بارها دستور داده اند كه عوارض الكترونيكي مانند ساير پرداخت هاي عمومي الكترونيكي باشد و تصميم گرفتند تا پايان سال امسال. گذشته را اجرا كنيد و در سال 1400 همه عوارض را بگيريد و با دوربين پلاك جايگزين شويد ، اما اين اتفاق نيفتاد.

زيرا به گفته محمدپور تيموري – مديركل دفتر نظارت بر بهره برداري از آزادراه سازمان ملي راهداري و حمل و نقل جاده اي – عوارض آزادراه بايد تا پايان سال گذشته الكترونيكي باشد.

در دسامبر سال گذشته ، وي در مورد عوارض الكترونيكي به مجله ايراني گفت: “كمك ما به سرمايه گذاران اين است كه پس از تصويب ستاد ملي تاج ، به همه آنها اعلام كرديم كه سيستم عوارض الكترونيك را در آزادراه هاي خود تا پايان فعال كنند. امسال. “به اين ترتيب ، نه تنها تصميم ستاد ملي ضد كرونا اجرا مي شود ، بلكه هزينه هاي عملياتي نيز حذف مي شود و مي توان آن را در جاي ديگري مانند نگهداري هزينه كرد.

گريب تيموري گفت: همه سرمايه گذاران از الكترونيكي شدن عوارض آزادراه استقبال كرده اند ، زيرا اجراي اين طرح مي تواند به بازگشت سريعتر و كيفيت بهتر آزادراه ها كمك كند. بنابراين ، اجراي برنامه ريزي الكترونيكي را تسريع كرده ايم.

با اين حال ، به نظر مي رسد كه تصميم ستاد ملي ضد كرونا نتوانسته است عوارض را از حالت دستي و الكترونيكي حذف كند و شايد اجراي اين طرح نياز به برنامه ريزي و برنامه ريزي هاي محاسبه شده اي جدي داشته باشد ، كه هنوز مشخص نيست.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.