آمارهاي ضد و نقيض درباره سفرهاي ممنوعه عيد فطر

جامع ترين اخبار گردشگري جهان را در اين وبلاگ مطالعه نماييد

آمارهاي ضد و نقيض درباره سفرهاي ممنوعه عيد فطر

۹ بازديد

در حالي كه محورهاي مواصلاتي كشور ، به ويژه جاده هاي شمالي ، در ايام عيد فطر با وجود ممنوعيت عبور و مرور و افزايش آمار سفر نسبت به هفته قبل از اعمال اين ممنوعيت ، با ترافيك سنگيني روبرو شده اند ، اما آمارهاي متناقضي وجود دارد. به گزارش مجله ايراني ، هفته گذشته …

آمارهاي ضد و نقيض درباره سفرهاي ممنوعه عيد فطر https://majalehirani.ir/2021/آمارهاي-ضد-و-نقيض-درباره-سفرهاي-ممنوعه/ مجله ايراني Wed, 19 May 2021 02:15:37 0000 اقتصاد https://majalehirani.ir/2021/آمارهاي-ضد-و-نقيض-درباره-سفرهاي-ممنوعه/ در حالي كه محورهاي مواصلاتي كشور ، به ويژه جاده هاي شمالي ، در ايام عيد فطر با وجود ممنوعيت عبور و مرور و افزايش آمار سفر نسبت به هفته قبل از اعمال اين ممنوعيت ، با ترافيك سنگيني روبرو شده اند ، اما آمارهاي متناقضي وجود دارد. به گزارش مجله ايراني ، هفته گذشته …

در حالي كه محورهاي مواصلاتي كشور ، به ويژه جاده هاي شمالي ، در ايام عيد فطر با وجود ممنوعيت عبور و مرور و افزايش آمار سفر نسبت به هفته قبل از اعمال اين ممنوعيت ، با ترافيك سنگيني روبرو شده اند ، اما آمارهاي متناقضي وجود دارد.

به گزارش مجله ايراني ، هفته گذشته ، قبل از شروع تعطيلات عيد سعيد فطر ، ستاد ملي مبارزه با كرونا اعلام كرد كه از سه شنبه ، 12 مه ، 12 ظهر تا اين زمان شنبه ، هفته آينده ، 15 مه ، اجراي ترافيك استاني. و محدوديت بين كليه ورود و خروج شهرها و استانهاي مختلف كنترل مي شود تا كسي نتواند سفر كند.

اما اين ارقام مشكل ديگري را نشان مي دهد زيرا هر روز از تعطيلات ، و حتي قبل و بعد از تعطيلات ، جاده هاي كشور ، به ويژه جاده هاي شمالي ، ترافيك سنگيني را تجربه مي كردند ، به اين معني كه ممنوعيت تصويب شده توسط ستاد ملي كرونا درست بود. اجرا نشده.

با اين حال ، طبق داده هاي منتشر شده توسط مركز مديريت راه هاي كشور ، متوسط ​​تردد وسايل نقليه مختلف در محورهاي بين استاني يك لك 456 هزار و 257 وسيله نقليه در بازه زماني 17 تا 23 مه (هفته گذشته) بوده است. و اين ميزان نسبت ترافيك در هفته قبل از ابلاغ مصوبه 2٪ افزايش يافته است.

هفته گذشته ، ترافيك بين استاني در استان هاي گلستان ، اردبيل ، فارس ، كهكيلويه و بور احمد به ترتيب 13٪ ، 12٪ ، 10٪ و 10٪ نسبت به هفته قبل و در كرمان ، هرمزگان ، سيستان و بلوچستان بالاترين كاهش نيز با منفي 13٪ ، منفي 9٪ و منفي 6٪ رخ داده است.

در همين حال ، همين مركز گزارش ديگري در اين زمينه منتشر كرده و بر اين اساس ، بررسي ميزان متوسط ​​ترافيك روزانه بين استانها از 21 تا 24 مه در كشور ، حدود يك لك 263 هزار و 2 وسيله نقليه را در جاده هاي برون شهري نشان مي دهد. ميزان ترافيك به اين صورت بوده است كه ميزان تغيير در ترافيك بين استاني ، كاهش 31 درصدي و تردد وسايل نقليه سبك 34 درصد در بازه زماني 2 تا 5 ژوئن در مقايسه با مدت مشابه 99 است.

در مقايسه با مدت مشابه سال 1998 ، از 13 تا 16 ژوئن ، ميزان تغيير در ترافيك استان 48 درصد و در وسايل نقليه سبك 54 درصد كاهش يافته است.

جالب است كه در اين گزارش به مقايسه ترافيك جاده اي با هفته قبل از ممنوعيت و همان تعداد روز هفته قبل اشاره نشده است و مشخص نيست كه چرا اين گزارش منتشر شده است و ما بايد گزارش اين يا ترافيك سنگين را داشته باشيم باور كردن تعداد. در روزهاي تعطيلات عيد سعيد فطر و همچنين در تعطيلات عيد روزانه توسط مركز مديريت راهداري ملي ترافيك گزارش مي شد كه نبايد طبق تصميم ستاد ملي كرونا انجام مي شد. زيرا اگر در تعطيلات نوروز سال گذشته اقدامات رياضتي به طور جدي اجرا مي شد و مردم همكاري مي كردند ، سفرهاي جاده اي بسيار كاهش مي يابد و حداقل نيمي از آمار ترافيك در جاده هاي كشور را شاهد خواهيم بود.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.