وزارت خارجه اتريش سفير تركيه را احضار كرد

جامع ترين اخبار گردشگري جهان را در اين وبلاگ مطالعه نماييد

وزارت خارجه اتريش سفير تركيه را احضار كرد

۸ بازديد

به گزارش پايگاه اطلاع رساني مجله ايراني ، به گزارش خبرگزاري اسپوتنيك ، وزارت امور خارجه اتريش امروز (سه شنبه) سفير تركيه در اتريش را احضار كرد تا وي را از اوضاع وين مطلع كند. وزارت خارجه اتريش از بهانه انتقاد از رجب طيب اردوغان رئيس جمهور تركيه براي برافراشتن پرچم رژيم صهيونيستي در ساختمانهاي …

وزارت خارجه اتريش سفير تركيه را احضار كرد https://majalehirani.ir/2021/وزارت-خارجه-اتريش-سفير-تركيه-را-احضار-ك/ مجله ايراني Tue, 18 May 2021 16:55:38 0000 عمومي https://majalehirani.ir/2021/وزارت-خارجه-اتريش-سفير-تركيه-را-احضار-ك/ به گزارش پايگاه اطلاع رساني مجله ايراني ، به گزارش خبرگزاري اسپوتنيك ، وزارت امور خارجه اتريش امروز (سه شنبه) سفير تركيه در اتريش را احضار كرد تا وي را از اوضاع وين مطلع كند. وزارت خارجه اتريش از بهانه انتقاد از رجب طيب اردوغان رئيس جمهور تركيه براي برافراشتن پرچم رژيم صهيونيستي در ساختمانهاي …

به گزارش پايگاه اطلاع رساني مجله ايراني ،

به گزارش خبرگزاري اسپوتنيك ، وزارت امور خارجه اتريش امروز (سه شنبه) سفير تركيه در اتريش را احضار كرد تا وي را از اوضاع وين مطلع كند.

وزارت خارجه اتريش از بهانه انتقاد از رجب طيب اردوغان رئيس جمهور تركيه براي برافراشتن پرچم رژيم صهيونيستي در ساختمانهاي دولتي استفاده كرد.

وزارت خارجه تركيه روز سه شنبه اعلام كرد كه اوزان سهون ، سفير اين كشور ، به وزارت امور خارجه اتريش احضار شده است.

به گفته آناتولي ، سخنگوي وزارت امور خارجه تركيه در واكنش به اظهارنظر وزير كشور اتريش عليه تركيه و رجب طيب اردوغان با صدور بيانيه اي آن را خلاف واقع خواند و آن را محكوم كرد.

از آنجايي كه تعداد شهدا در غزه بيش از 200 نفر است ، دولت هاي غربي و رسانه ها در تلاشند جنگنده هاي اسرائيلي كه تحت عنوان دفاع از خود به فلسطينيان بي دفاع حمله مي كنند را توجيه كنند تا از مقياس اين جنايت هولناك بكاهند.

تركيه همچنين از اقدام دولت اتريش به شدت انتقاد كرده است ، سخنگوي رئيس جمهور تركيه جمعه گذشته در توئيتي با انتقاد شديد از اقدام دولت اتريش ، گفت: چنين رفتاري رژيم صهيونيستي را به سمت حمله به نوار غزه سوق مي دهد. وي از همه انسانهاي منطقي و اخلاقي اتريش خواست چنين سياست هاي شرم آور را رد كنند.

انتقادات داخلي در مورد پرچم هاي تقلبي رژيم اسرائيل بر روي ساختمان هاي دولتي در وين ، وزارت خارجه اتريش را بر آن داشت تا از اقدام دولت اتريش حمايت كند.

ديدار از وين در روز شنبه ، 15 مه 1400 ، توسط محمد جواد ظريف ، وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران ، با باز كردن پرچم اسرائيل در ساختمانهاي دولتي در وين پايتخت اتريش لغو شد. وي در چارچوب تور اروپا قرار بود با همتاي اتريشي خود الكساندر اسكلنبرگ ديدار كند.

يك روز قبل از سفر ظريف ، اتريش كه پيش از اين شاخه نظامي حزب الله لبنان را ممنوع كرده بود ، جناح سياسي حماس را “تروريست” خواند و آن را ممنوع اعلام كرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.