ايمني با تزريق واكسن كرونا پيش از جراحي

جامع ترين اخبار گردشگري جهان را در اين وبلاگ مطالعه نماييد

ايمني با تزريق واكسن كرونا پيش از جراحي

۹ بازديد

مطالعات در سراسر جهان نشان مي دهد كه واكسيناسيون كرونا قبل از جراحي به طور قابل توجهي خطر ابتلا به بيماري جدي عروق كرونا قلب را در حين بستري شدن در بيمارستان و پس از جراحي كاهش مي دهد. به گزارش مجله روز ، دكتر عليرضا طبيب خوئي ، جراح مغز و اعصاب ، در …

ايمني با تزريق واكسن كرونا پيش از جراحي https://majale-rooz.ir/2021/05/ايمني-با-تزريق-واكسن-كرونا-پيش-از-جراحي/ مجله روز Tue, 18 May 2021 05:04:36 0000 عمومي https://majale-rooz.ir/2021/05/ايمني-با-تزريق-واكسن-كرونا-پيش-از-جراحي/ مطالعات در سراسر جهان نشان مي دهد كه واكسيناسيون كرونا قبل از جراحي به طور قابل توجهي خطر ابتلا به بيماري جدي عروق كرونا قلب را در حين بستري شدن در بيمارستان و پس از جراحي كاهش مي دهد. به گزارش مجله روز ، دكتر عليرضا طبيب خوئي ، جراح مغز و اعصاب ، در …

ايمني تزريق واكسن تاج قبل از جراحي

مطالعات در سراسر جهان نشان مي دهد كه واكسيناسيون كرونا قبل از جراحي به طور قابل توجهي خطر ابتلا به بيماري جدي عروق كرونا قلب را در حين بستري شدن در بيمارستان و پس از جراحي كاهش مي دهد.

به گزارش مجله روز ، دكتر عليرضا طبيب خوئي ، جراح مغز و اعصاب ، در يادداشت روزنامه اي جام جم وي نوشت: “در چند روز و هفته هاي اخير و البته در هفته هاي آينده ، واكسن Covid-19 بيشتري در دسترس افراد جامعه خواهد بود و سطح ايمني در جامعه به تدريج افزايش مي يابد.” در حال حاضر انواع مختلف واكسن اعم از وارداتي و داخلي توليد شده است و هر يك از آنها در طي مطالعات علمي و در مدت زمان محدود ، ايمني قابل قبولي ايجاد كرده و عوارض جانبي جدي بر مفيد بودن آن دارد. آنها ايجاد نشده اند و توسط سازمان بهداشت جهاني و كشور تأييد شده اند. سطح ايمني ايجاد شده توسط واكسن هاي مختلف متفاوت است ، اما هر گونه افزايش ايمني بدن در برابر اين ويروس خطرناك مي تواند بسيار ارزشمند و نجات دهنده زندگي باشد.

در همان زمان ، بسياري از بيماران هستند كه نياز به چندين عمل جراحي دارند. برخي از جراحي ها فوري هستند و نمي توان آنها را به تعويق انداخت. اما ديگران مي توانند هفته ها يا حتي ماه ها به تأخير بيفتند. مطالعات در سراسر جهان نشان مي دهد كه واكسيناسيون كرونا قبل از عمل جراحي به طور قابل توجهي خطر ابتلا به بيماري عروق كرونا قلب را در حين بستري شدن در بيمارستان و پس از جراحي كاهش مي دهد. از طرف ديگر ، ما مي دانيم كه اگر به بيماري عروق كرونا قلب مبتلا باشيد ، خطر بيهوشي و مشكلات ريوي پس از يك ماه بسيار بيشتر از حد طبيعي خواهد بود. به طور كلي ، بايد نتيجه گرفت كه اگر واكسن تاييد شده اي براي بيماران كانديداي جراحي تجويز شود ، بهتر است دريغ نكنيد و آن را به تأخير بيندازيد. مگر اينكه جراحي شما اندكي پس از واكسن انجام شود. به عبارت ديگر ، چند روز قبل از عمل ، واكسن مي تواند باعث درد ، تب و علائم ديگري شود كه جراحي را دشوار مي كند و ممكن است لازم باشد آن را به تعويق بيندازيم. اگر بين تزريق واكسن و جراحي بيش از چند روز فاصله وجود داشته باشد ، توصيه مي شود هر واكسن موجود را تزريق كنيد. “با اين حال ، بايد توجه داشت كه ايمني پس از واكسيناسيون معمولاً دو يا چند هفته پس از دوز دوم ايجاد مي شود.”

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.