جريمه ۲۲۰ ميليون يورويي گوگل در فرانسه

جامع ترين اخبار گردشگري جهان را در اين وبلاگ مطالعه نماييد

جريمه ۲۲۰ ميليون يورويي گوگل در فرانسه

۸ بازديد

با توجه به پايگاه داده مجله روز ، آژانس ضد انحصاري فرانسه گفت گوگل از نفوذ خود براي فروش و خريد تبليغات در سيستم عامل خود استفاده كرده است تا بازار را به نفع خود خراب كند و به ناشران مانند نيوسكورپ آسيب برساند. اين تصميم ظاهري بي سابقه در جعبه سياه تبليغات آنلاين است …

جريمه ۲۲۰ ميليون يورويي گوگل در فرانسه https://majale-rooz.ir/2021/06/جريمه-۲۲۰-ميليون-يورويي-گوگل-در-فرانسه/ مجله روز Tue, 08 Jun 2021 08:15:25 0000 عمومي https://majale-rooz.ir/2021/06/جريمه-۲۲۰-ميليون-يورويي-گوگل-در-فرانسه/ با توجه به پايگاه داده مجله روز ، آژانس ضد انحصاري فرانسه گفت گوگل از نفوذ خود براي فروش و خريد تبليغات در سيستم عامل خود استفاده كرده است تا بازار را به نفع خود خراب كند و به ناشران مانند نيوسكورپ آسيب برساند. اين تصميم ظاهري بي سابقه در جعبه سياه تبليغات آنلاين است …

با توجه به پايگاه داده مجله روز ،

آژانس ضد انحصاري فرانسه گفت گوگل از نفوذ خود براي فروش و خريد تبليغات در سيستم عامل خود استفاده كرده است تا بازار را به نفع خود خراب كند و به ناشران مانند نيوسكورپ آسيب برساند.

اين تصميم ظاهري بي سابقه در جعبه سياه تبليغات آنلاين است ، كه در آن Google به صورت خودكار فضاي تبليغاتي و ناشران را به صورت كليك كاربر در يك صفحه وب ، به تبليغ و ناشران محاسبه و پيشنهاد مي كند. Google متعهد به اصلاح اين وضعيت و بهبود عملكرد خدمات مديريت آگهي براي ديگران است.

نهادهاي نظارتي ضد انحصاري فرانسه با پيگيري پرونده هاي جداگانه عليه گوگل ، اپل و فيس بوك ، نظارت بر رفتار ضد رقابتي در تبليغات آنلاين را آغاز كرده اند. اگرچه پرونده گوگل با جريمه نقدي بسته شد ، اما فيس بوك هفته گذشته سعي كرد با تعهد و جلب رضايت نهادهاي نظارتي ، از آن جلوگيري كند.

گوگل در يك پست وبلاگ گفت كه متعهد است براي بهبود محصولات خود از نزديك با تنظيم كنندگان در همه جا همكاري كند اين شركت اعلام كرد ، مطابق توافق اخير با تنظيم كننده فرانسه ، تغييرات رفتاري مورد توافق را در ماههاي آينده آزمايش و طراحي خواهد كرد.

اين پرونده به دنبال تحقيق توسط سازمان رقابت فرانسه ، منتشر شده در سال 2018 ، كه قدرت گوگل و فيس بوك در تبليغات آنلاين را برجسته مي كند.

Newscorp ، ناشر روزنامه فرانسوي Le Figaro و شركت رسانه اي Russell Lavo سال ، سال بعد عليه نهادهاي نظارتي شكايت كردند. در نوامبر سال 2020 ، گروه لوفيگارو تصميم گرفت كه از اين پرونده كناره گيري كند. گوگل و نيوسكورپ نيز در اوايل سال جاري به درگيري هاي خود پايان دادند و به توافق سه ساله اي دست يافتند كه به موجب آن شركت براي جستجوي اخبار پول پرداخت مي كند.

گوگل پيش از اين هدف يك رسوايي ضد انحصاري فرانسه بوده و در سال 2019 جريمه 150 ميليون يورويي دريافت كرده است. موتور جستجو در هفته هاي آينده به دليل نقض مقررات سرويس اخبار ، با جريمه ديگري روبرو خواهد شد.

وزير دارايي فرانسه ، برونو لومير گفت غول هاي فناوري براي رعايت قوانين رقابت فرانسه نياز دارند. وي اين رفتار گوگل را به ضرر گروه هاي رسانه اي عنوان كرد كه مدل كسب و كار براساس درآمد تبليغات است.

جريمه اخير گوگل از طرف رگولاتور فرانسه آخرين مورد از مجموعه تلاش ها براي ورود به بازار اين غول فناوري است. سرويس خبري گوگل هفته گذشته موضوع تحقيقات آلمان بود. اتحاديه اروپا و انگليس همچنين تحقيق در مورد نحوه استفاده اين شركت رسانه هاي اجتماعي از اطلاعات تبليغات را در فيس بوك آغاز كرده اند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.