يكي از مجريان تورهاي راه آهن گفت: ثبت راه آهن ملي ايران در فهرست ميراث جهاني يونسكو با واكنش سريع برخي از گردشگران و آژانس هاي خارجي مواجه شد ؛ پيام هايي مبني بر علاقه به سفر در مسير جهاني شده ارسال شده است. به گزارش مجله ايراني ، راه آهن شمال-جنوب ايران كه بندر …
واكنش سريع خارجيها به ثبت جهاني راهآهن ايران https://majalehirani.ir/2021/واكنش-سريع-خارجيها-به-ثبت-جهاني-راه/ مجله ايراني Fri, 30 Jul 2021 06:28:40 0000 اقتصاد https://majalehirani.ir/2021/واكنش-سريع-خارجيها-به-ثبت-جهاني-راه/ يكي از مجريان تورهاي راه آهن گفت: ثبت راه آهن ملي ايران در فهرست ميراث جهاني يونسكو با واكنش سريع برخي از گردشگران و آژانس هاي خارجي مواجه شد ؛ پيام هايي مبني بر علاقه به سفر در مسير جهاني شده ارسال شده است. به گزارش مجله ايراني ، راه آهن شمال-جنوب ايران كه بندر …
يكي از مجريان تورهاي راه آهن گفت: ثبت راه آهن ملي ايران در فهرست ميراث جهاني يونسكو با واكنش سريع برخي از گردشگران و آژانس هاي خارجي مواجه شد ؛ پيام هايي مبني بر علاقه به سفر در مسير جهاني شده ارسال شده است.
به گزارش مجله ايراني ، راه آهن شمال-جنوب ايران كه بندر تركمن در شمال را به بندر امام خميني (ره) در جنوب متصل مي كند ، در چهل و چهارمين كميته ميراث جهاني يونسكو به ثبت رسيد. در حالي كه طول مسير ثبت شده تقريباً 1400 كيلومتر است ، 89 ايستگاه منتخب به دليل ارزشهاي تاريخي و عملكردي ، اسناد و پله هاي مهم ، ويژگيهاي تاريخي و لوكوموتيوها ثبت شده است.
محمد محسنيان – محقق راه آهن ، مخترع و مجري گردشگري راه آهن وي در مورد تاثير اين ثبت بر گردشگري گفت: “به طور معمول ، يكي از عوامل انگيزه و كنجكاوي براي انتخاب مقصد سفر ، فهرست ميراث ثبت شده در يونسكو است ، تا حدي كه راه آهن يك كشور در يونسكو ثبت شده است. ليست “. بايد علاقه و كنجكاوي را برانگيزد.
اما وي به مشكلي در سفر ريلي اشاره كرد و گفت: “اكنون كه راه آهن ايران به مقصد عمومي تري تبديل شده است ، اگر گردشگران خارجي و حتي داخلي بخواهند در اين مسير تردد كنند ، مسير بد خواهد بود. وضعيت و زيرساخت ها و تأسيسات راه آهن كه مي بينند تبليغات متقابل خواهند شد. “
وي ادامه داد: به نظر من راه آهن سراسري ، در همان منطقه اي كه به ثبت جهاني رسيده است ، دو مسير بسيار جذاب براي سفر دارد ؛ از گرمسار به شيرگاه و از درود به انديمشك ، در حالي كه ضعيف ترين اين مسيرها اصلي است . سازه اي وجود دارد كه بسيار مايه تاسف است. در خط راه آهن شمال ، حداقل يك جاده در نزديكي راه آهن وجود دارد و از طريق آن مي توانيد زيبايي راه آهن را مشاهده كنيد ، اما در مسير جنوبي ما امكانات زيادي نداريم و چيزي كه بايد از دست داد چيزي غم انگيز فرصت در گردشگري است.
در سال 1996 ، هنگامي كه اولين قطار گردشگري را معرفي كرديم ، هر قطار (واحد شمارش) را به مبلغ 900000 تومان اجاره كرديم ، اما راه آهن ناگهان تصميم گرفت كه چرا به اين سفرها يارانه مي دهد و هزينه هر كرايه آن 16 ميليون تومان است.وي در مصاحبه اي مجازي درباره مشكل شاخص گردشگري ريلي گفت: “محدوده مسئوليت ها در اين بخش تعريف نشده است.” قطار توريستي قطاري اختصاصي با امكانات خاص است كه در يك مسير ريلي به منظور خاص حركت مي كند و در مكان هاي خاص با قطار متوقف مي شود ، اما آيا چنين امكاناتي را مي بينيد؟
محسينيان درباره كارآيي اقتصادي گردشگري ريلي نيز گفت: “من به عنوان مثال از اين موضوع صحبت مي كنم. در سال 1996 ، هنگامي كه اولين قطار گردشگري را معرفي كرديم ، هر قطار (واحد شمارش) را 900000 تومان تعيين كرديم.” اما راه آهن ناگهان به نتيجه گيري چرا اين سفرها. ” يارانه و افزايش قيمت 16 ميليون تومان براي اجاره هر رام ، تا كنون قيمت آن را ذكر نمي كنم ، چقدر افزايش يافته است. از سوي ديگر ، محدوديت هاي بيشتري براي كرونا وجود دارد و نمي توان قيمت را در بالا تعيين كرد. فكر نمي كنم اكنون بتوان يك سفر قطار يك روزه با قيمت 350 هزار تومان ترتيب داد.
وي گفت: “البته اين هزينه در سفرهاي زميني نيز متحمل شده است ، اما نمي توان آن سفر را با سفر قطار مقايسه كرد ، زيرا شما تجربه توقف در مكان هايي با راه آهن را داريد كه چنين امكان و فرصتي در هر شرايطي وجود دارد. به هر نحوي و تحت هر شرايطي. ” در دسترس نيست. با اين حال ، هزينه هاي سفر آنقدر گران شده است كه سفر از طبقه متوسط خارج شده است.
محسينيان درباره اولويت راه آهن با توجه به ثبت جهاني نيز گفت: اولويت راه آهن سفرهاي برنامه ريزي شده است. در ابتدا ، توجيه اينكه مقصد مقصد قطار گردشگري نيست ، بلكه مسير است ، براي مقامات بسيار دشوار بود. از طرف ديگر ، حمل و نقل براي محل راه آهن مقرون به صرفه تر است. درست است كه قطار مسافري ترجيح داده مي شود ، اما در واقع يك لطف است. راه آهن ريال از قطار توريستي بهره نمي برد ، اما از نظر تبليغات و علامت تجاري مقرون به صرفه است.
انتهاي پيام