واكنش سريع خارجي‌ها به ثبت جهاني راه‌آهن ايران

جامع ترين اخبار گردشگري جهان را در اين وبلاگ مطالعه نماييد

واكنش سريع خارجي‌ها به ثبت جهاني راه‌آهن ايران

۷ بازديد

يكي از مجريان تورهاي راه آهن گفت: ثبت راه آهن ملي ايران در فهرست ميراث جهاني يونسكو با واكنش سريع برخي از گردشگران و آژانس هاي خارجي مواجه شد ؛ پيام هايي مبني بر علاقه به سفر در مسير جهاني شده ارسال شده است. به گزارش مجله ايراني ، راه آهن شمال-جنوب ايران كه بندر …

واكنش سريع خارجي‌ها به ثبت جهاني راه‌آهن ايران https://majalehirani.ir/2021/واكنش-سريع-خارجي‌ها-به-ثبت-جهاني-راه‌/ مجله ايراني Fri, 30 Jul 2021 06:28:40 0000 اقتصاد https://majalehirani.ir/2021/واكنش-سريع-خارجي‌ها-به-ثبت-جهاني-راه‌/ يكي از مجريان تورهاي راه آهن گفت: ثبت راه آهن ملي ايران در فهرست ميراث جهاني يونسكو با واكنش سريع برخي از گردشگران و آژانس هاي خارجي مواجه شد ؛ پيام هايي مبني بر علاقه به سفر در مسير جهاني شده ارسال شده است. به گزارش مجله ايراني ، راه آهن شمال-جنوب ايران كه بندر …

يكي از مجريان تورهاي راه آهن گفت: ثبت راه آهن ملي ايران در فهرست ميراث جهاني يونسكو با واكنش سريع برخي از گردشگران و آژانس هاي خارجي مواجه شد ؛ پيام هايي مبني بر علاقه به سفر در مسير جهاني شده ارسال شده است.

به گزارش مجله ايراني ، راه آهن شمال-جنوب ايران كه بندر تركمن در شمال را به بندر امام خميني (ره) در جنوب متصل مي كند ، در چهل و چهارمين كميته ميراث جهاني يونسكو به ثبت رسيد. در حالي كه طول مسير ثبت شده تقريباً 1400 كيلومتر است ، 89 ايستگاه منتخب به دليل ارزشهاي تاريخي و عملكردي ، اسناد و پله هاي مهم ، ويژگيهاي تاريخي و لوكوموتيوها ثبت شده است.

محمد محسنيان – محقق راه آهن ، مخترع و مجري گردشگري راه آهن وي در مورد تاثير اين ثبت بر گردشگري گفت: “به طور معمول ، يكي از عوامل انگيزه و كنجكاوي براي انتخاب مقصد سفر ، فهرست ميراث ثبت شده در يونسكو است ، تا حدي كه راه آهن يك كشور در يونسكو ثبت شده است. ليست “. بايد علاقه و كنجكاوي را برانگيزد.

اما وي به مشكلي در سفر ريلي اشاره كرد و گفت: “اكنون كه راه آهن ايران به مقصد عمومي تري تبديل شده است ، اگر گردشگران خارجي و حتي داخلي بخواهند در اين مسير تردد كنند ، مسير بد خواهد بود. وضعيت و زيرساخت ها و تأسيسات راه آهن كه مي بينند تبليغات متقابل خواهند شد. “

وي ادامه داد: به نظر من راه آهن سراسري ، در همان منطقه اي كه به ثبت جهاني رسيده است ، دو مسير بسيار جذاب براي سفر دارد ؛ از گرمسار به شيرگاه و از درود به انديمشك ، در حالي كه ضعيف ترين اين مسيرها اصلي است . سازه اي وجود دارد كه بسيار مايه تاسف است. در خط راه آهن شمال ، حداقل يك جاده در نزديكي راه آهن وجود دارد و از طريق آن مي توانيد زيبايي راه آهن را مشاهده كنيد ، اما در مسير جنوبي ما امكانات زيادي نداريم و چيزي كه بايد از دست داد چيزي غم انگيز فرصت در گردشگري است.

در سال 1996 ، هنگامي كه اولين قطار گردشگري را معرفي كرديم ، هر قطار (واحد شمارش) را به مبلغ 900000 تومان اجاره كرديم ، اما راه آهن ناگهان تصميم گرفت كه چرا به اين سفرها يارانه مي دهد و هزينه هر كرايه آن 16 ميليون تومان است.وي در مصاحبه اي مجازي درباره مشكل شاخص گردشگري ريلي گفت: “محدوده مسئوليت ها در اين بخش تعريف نشده است.” قطار توريستي قطاري اختصاصي با امكانات خاص است كه در يك مسير ريلي به منظور خاص حركت مي كند و در مكان هاي خاص با قطار متوقف مي شود ، اما آيا چنين امكاناتي را مي بينيد؟

محسينيان درباره كارآيي اقتصادي گردشگري ريلي نيز گفت: “من به عنوان مثال از اين موضوع صحبت مي كنم. در سال 1996 ، هنگامي كه اولين قطار گردشگري را معرفي كرديم ، هر قطار (واحد شمارش) را 900000 تومان تعيين كرديم.” اما راه آهن ناگهان به نتيجه گيري چرا اين سفرها. ” يارانه و افزايش قيمت 16 ميليون تومان براي اجاره هر رام ، تا كنون قيمت آن را ذكر نمي كنم ، چقدر افزايش يافته است. از سوي ديگر ، محدوديت هاي بيشتري براي كرونا وجود دارد و نمي توان قيمت را در بالا تعيين كرد. فكر نمي كنم اكنون بتوان يك سفر قطار يك روزه با قيمت 350 هزار تومان ترتيب داد.

وي گفت: “البته اين هزينه در سفرهاي زميني نيز متحمل شده است ، اما نمي توان آن سفر را با سفر قطار مقايسه كرد ، زيرا شما تجربه توقف در مكان هايي با راه آهن را داريد كه چنين امكان و فرصتي در هر شرايطي وجود دارد. به هر نحوي و تحت هر شرايطي. ” در دسترس نيست. با اين حال ، هزينه هاي سفر آنقدر گران شده است كه سفر از طبقه متوسط ​​خارج شده است.

محسينيان درباره اولويت راه آهن با توجه به ثبت جهاني نيز گفت: اولويت راه آهن سفرهاي برنامه ريزي شده است. در ابتدا ، توجيه اينكه مقصد مقصد قطار گردشگري نيست ، بلكه مسير است ، براي مقامات بسيار دشوار بود. از طرف ديگر ، حمل و نقل براي محل راه آهن مقرون به صرفه تر است. درست است كه قطار مسافري ترجيح داده مي شود ، اما در واقع يك لطف است. راه آهن ريال از قطار توريستي بهره نمي برد ، اما از نظر تبليغات و علامت تجاري مقرون به صرفه است.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.