به گفته شاف ، Seed Arush حسيني ميلاني در نشست بررسي مطالعه ارزيابي محيط زيست خطوط 8 ، 9 و 10 كه در اداره كل اداره محيط زيست و خدمات شهري شهرداري تهران برگزار شد ، روز حمل و نقل و شركت مترو و اتوبوسراني را در زمينه شيوع كرونا تبريك گفت از خدمات قدرداني …
اثرات توسعه خط ۱۰ مترو بر قنوات مشخص شود https://majalehirani.ir/2020/اثرات-توسعه-خط-۱۰-مترو-بر-قنوات-مشخص-شود/ مجله ايراني Sat, 19 Dec 2020 23:52:01 0000 اجتماع https://majalehirani.ir/2020/اثرات-توسعه-خط-۱۰-مترو-بر-قنوات-مشخص-شود/ به گفته شاف ، Seed Arush حسيني ميلاني در نشست بررسي مطالعه ارزيابي محيط زيست خطوط 8 ، 9 و 10 كه در اداره كل اداره محيط زيست و خدمات شهري شهرداري تهران برگزار شد ، روز حمل و نقل و شركت مترو و اتوبوسراني را در زمينه شيوع كرونا تبريك گفت از خدمات قدرداني …
به گفته شاف ، Seed Arush حسيني ميلاني در نشست بررسي مطالعه ارزيابي محيط زيست خطوط 8 ، 9 و 10 كه در اداره كل اداره محيط زيست و خدمات شهري شهرداري تهران برگزار شد ، روز حمل و نقل و شركت مترو و اتوبوسراني را در زمينه شيوع كرونا تبريك گفت از خدمات قدرداني مي شود. توسعه شهر در سالهاي پيشگام توسعه خطوط مترو است. بنابراين ، اداره محيط زيست شهرداري بايد بر ارزيابي پروژه و تأثيرات زيست محيطي آن تمركز كند و با به حداقل رساندن تأثيرات منفي ، خطرات آن را در شهر تهران به حداقل برساند.
وي با بيان اينكه برخي خطوط مترو وضعيت فضاي سبز را تحت تأثير قرار داده اند ، افزود: شايد بارزترين اثري كه خطوط مترو در فضاي سبز شهر ايجاد مي كند در خيابان والياس بوده است كه اين امر به دليل اختلال در برخي كانال ها و برخي از چنارهاي موجود در آن ايجاد شده است. باعث خشك شدن درختان شد. به گونه اي كه در برخي مناطق اين خيابان درختان چنار احساس خشكي مي كنند.
اين عضو شوراي شهر تهران با بيان اينكه توسعه خطوط مترو باعث تغيير مسير يا انسداد بسياري از كانالها شده است ، تصريح كرد: 10 خط مترو از غرب به شرق با عبور از شمال تهران. عبور مي كند ، و داراي تعداد زيادي كانال و چاه آب است. منطقه ، اين خط مترو مي تواند شبكه كانال و آبهاي زيرزميني آن منطقه را مختل كند.
وي با بيان اينكه در حال حاضر 19 ميليون متر مكعب آب مورد نياز براي آبياري پارك ها و فضاي سبز از كانال ها و چاه ها تأمين مي شود ، افزود: اثرات توسعه خطوط مترو به ويژه خط 10 بر روي كانال ها تعيين مي شود مورد نياز سازمان پارك نقشه كانال ها را توليد مي كند ، كه از طريق آن مي توان مسيرهاي تماس و قطع را تعيين كرد.
وي ادامه داد: اگر توسعه خط 10 مترو باعث قطع بسياري از قنات ها شود ، اكنون بايد براي تغيير تأمين آب آنها و تأمين آب لازم براي باغها و فضاي سبز سرسبز ، راه حلي پيدا كرد. ” براي عبور از خط مترو بايد دالاني انتخاب شود كه حداقل تأثير آن بر محيط زيست تهران باشد.
رئيس كميته محيط زيست و خدمات شهري شوراي شهر با تأكيد بر لزوم انجام مطالعات ويژه آب هاي زيرزميني براي فضاي سبز ، گفت: بهره برداري از اين خطوط مترو باعث كاهش ترافيك و مصرف سوخت هاي فسيلي و در نهايت انتشار گازهاي گلخانه اي مي شود. كاهش خواهد يافت. ” اين تأثيرات مثبت بايد در مطالعات ارزيابي مورد ارزيابي و ارزيابي قرار گيرد زيرا مي تواند براي جلب سرمايه گذاري و تأمين مالي از م institutionsسسات مالي بين المللي و همچنين براي دريافت بودجه از وزارت نفت براي كاهش مصرف سوخت مورد استفاده قرار گيرد. .
حسيني ميلاني با تأكيد بر لزوم انجام مطالعات ارزيابي اجتماعي ادامه داد: اين ممكن است شامل توسعه خطوط مترو محله و تغيير در بافت شهري و اجتماعي و حتي تأثيرگذاري بر ميراث فرهنگي و طبيعي باشد.
وي با بيان اينكه مطالعه براي ارزيابي خطوط جديد مترو بايد جامع و كامل باشد ، تأكيد كرد: “مطالعات ارزيابي محيط زيست نبايد توجيه برنامه ها باشد ، بلكه بايد پيامدهاي بالقوه واضحي داشته باشد و هم دوره ساخت و هم بهره برداري براي رفع نگراني ها بايد يك برنامه زيست محيطي براي آن تهيه شود. ” .
براساس اين گزارش روابط عمومي شوراي اسلامي شهر تهران ، در ابتداي جلسه علي علي امام مديرعامل شركت راه آهن تهران و حومه (مترو) و مسئولان شركت برنامه جامع توسعه خطوط مترو 8 و 9 مترو تهران را تشريح كردند. و 10 ويژگي را بررسي كرد. ، طول مسير و تعداد ايستگاه ها و ايستگاه هاي مبادله.
مشاوران كميته محيط زيست و مسئولان اداره محيط زيست و توسعه عمومي شهرداري تهران همچنين به مكاتبات شهرداري و سازمان حفاظت محيط زيست درباره ارزيابي زيست محيطي اين پروژه ها و اداره كل اداره محيط زيست براي ارزيابي پروژه اشاره كردند. برنامه را ارزيابي كرد. .