همه تلاش مسئولان براي رفع مشكلات آبي اصفهان/آبرساني از تونل كوهرنگ از دي ۱۴۰۰

جامع ترين اخبار گردشگري جهان را در اين وبلاگ مطالعه نماييد

همه تلاش مسئولان براي رفع مشكلات آبي اصفهان/آبرساني از تونل كوهرنگ از دي ۱۴۰۰

۹ بازديد

به گزارش مجله ايراني از اصفهان ، عباس رضايي عصر جمعه در نشست خبري با رسانه هاي اصفهان در خصوص عملكرد استاندار در بخش آب در سه سال گذشته ، اظهار داشت: استاندار داراي سه وظيفه اصلي شامل سياستگذاري ، هماهنگي و پيگيري است. و علاوه بر نظارت و انتخابات ، در مناطق ديگر مانند …

همه تلاش مسئولان براي رفع مشكلات آبي اصفهان/آبرساني از تونل كوهرنگ از دي ۱۴۰۰ https://majalehirani.ir/2021/همه-تلاش-مسئولان-براي-رفع-مشكلات-آبي-اص/ Fri, 24 Sep 2021 21:00:47 0000 استان ها https://majalehirani.ir/2021/همه-تلاش-مسئولان-براي-رفع-مشكلات-آبي-اص/ به گزارش مجله ايراني از اصفهان ، عباس رضايي عصر جمعه در نشست خبري با رسانه هاي اصفهان در خصوص عملكرد استاندار در بخش آب در سه سال گذشته ، اظهار داشت: استاندار داراي سه وظيفه اصلي شامل سياستگذاري ، هماهنگي و پيگيري است. و علاوه بر نظارت و انتخابات ، در مناطق ديگر مانند …

به گزارش مجله ايراني از اصفهان ، عباس رضايي عصر جمعه در نشست خبري با رسانه هاي اصفهان در خصوص عملكرد استاندار در بخش آب در سه سال گذشته ، اظهار داشت: استاندار داراي سه وظيفه اصلي شامل سياستگذاري ، هماهنگي و پيگيري است. و علاوه بر نظارت و انتخابات ، در مناطق ديگر مانند حوزه هاي آبريز نقش اجرايي ايفا نمي كند.

اصلي ترين ، حادترين و مهمترين مشكل اصفهان

وي گفت: اصلي ترين ، حادترين و مهمترين مسأله در استان اصفهان بحث آب است و عليرغم تلاش ها ، عوامل اجرايي دير به موضوع پرداختند ، اگرچه معتقدم هنوز زمان براي حل مشكل وجود دارد. خيلي دير نيست. و مشكلات مانند رانش زمين را متوقف كنيد. “

استاندار اصفهان تاكيد كرد: من به صراحت اعلام مي كنم كه آماده به چالش كشيدن آب ها و اقدامات انجام شده هستم و آماده پاسخگويي هستم. گاهي اوقات ما روزانه 12 ساعت براي حل اين مشكل وقت صرف مي كنيم و اميدواريم افسر بعدي نيز همين كار را انجام دهد. سعي كنيد موضوع را تشديد كنيد.

وي گفت: “ما با چالش هاي زيادي روبرو بوديم ، اما سه استراتژي اصلي را اتخاذ كرديم. در راستاي اين هدف ، ما استفاده بهينه از آب را در همه مناطق در نظر گرفتيم. استراتژي دوم ما اين بود كه آب بيشتري به استان بياوريم.” و ما همچنين اصل احترام و برد-برد با ساير استانها را در نظر گرفت.

رضايي با اشاره به پروژه هاي انجام شده در اين زمينه گفت: پروژه گلاب دو يا دومين سيستم آبرساني اصفهان يكي از اين پروژه ها است ، يك پروژه پدافند مهم و غيرعامل براي استان است.

وي ادامه داد: بنابراين حداقل تا پنج سال آينده ما به طور متناوب در بخش آب نخواهيم بود و در شرايط خاص شاهد كمبود آب آشاميدني در اصفهان نخواهيم بود.

استاندار اصفهان با اشاره به اينكه در 51 سال گذشته خشكسالي اخير رخ نداده است ، گفت: ما مفتخريم كه در چنين شرايطي حتي يك قطره آب آلوده به دست مردم نرسيده است.

بقاي فرهنگ اصفهان در گرو حل مشكلات آب است

وي افزود: براي زنده ماندن فرهنگ اصفهان معتقديم كه بايد به فكر انتقال آب باشيم و آن انتقال آب از خليج فارس و درياي عمان است.

رضايي با بيان اينكه اين پروژه بايد از طريق بخش خصوصي انجام مي شد و در جلسات شركت نيز شركت مي كرديم ، افزود: در حال حاضر محل شيشه مشخص شده است و ما به دنبال كارخانه آب شيرين كن هستيم ، ما هيچ مشكلي در كار نداريم و با هم هماهنگ هستيم با استان ها ما راه هستيم.

رضايي گفت: در صورت انجام اقدامات مشابه ، انتقال آب به اين شكل در سه تا پنج سال آينده انجام مي شود.

وي افزود: بيش از 20 سال از ساخت سد و تونل كوهرنگ 3 مي گذرد ، اما تاكنون هيچ اقدام اساسي در اين زمينه انجام نشده است.

مشكلات فني توسعه كوهرنگ سهو را متوقف كرده است

استاندار اصفهان با بيان اينكه سد كوهرنگ در طول 17 سال تنها 21 درصد افزايش يافته است ، گفت: امروز من به طور قاطع اعلام مي كنم كه 49 درصد در اين زمينه پيشرفت كرده ايم ، اما از نظر فني مشكل داريم. براي هفت تا هشت ماه تعيين تكليف مي كنند. “

وي ادامه داد: اگر اين مشكلات نبود ، سد كوهرنگ تاكنون تمام شده بود و سازمان برنامه و بودجه بايد اين مشكلات را دنبال مي كرد.

رضايي با اشاره به اينكه مشكلات فني تونل كوهرنگ در حال حاضر كامل است و اگر مشكلات سد حل شود يا نشود ، 70 ميليون متر مكعب آب تا آذرماه منتقل مي شود ، گفت: يك پروژه مهم براي بهشت ​​آباد اصفهان و 65 ميليون متر مكعب از آب در حال حاضر به راحتي توسط مسير گرانش منتقل مي شود اما در طول سالها از آن دريغ شده است.

وي افزود: يزد و كرمان قرار بود در اين پروژه شركت كنند اما به دليل اعتراض برخي از استان ها ، اين پروژه كنار كشيد.

استاندار اصفهان گفت: در نهايت شوراي آب تصويب كرد كه اين استان بايد 260 ميليون متر مكعب از طريق بهشت ​​آباد داشته باشد اما نحوه جابجايي آن بر عهده وزارت نيرو است.

وي تاكيد كرد: شركت آب و برق زير نظر وزارت نيرو چندين سال مطالعه كرد تا اينكه به اين نتيجه رسيدند كه انتقال بايد از طريق تونل انجام شود اما اعتراضات از اين طريق آغاز شد.

مجوز 13 كيلومتري آخر بهشت ​​آباد صادر شد

رضايي گفت: در اين زمان سازمان محيط زيست اعتراض خود را آغاز كرد كه ما يكي از سخت ترين اوقات را پشت سر گذاشتيم و سرانجام پس از جلسات متعدد مجوز 13 كيلومتر آخر بهشت ​​آباد صادر شد.

48

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.