رئيس هيئت مديره انجمن خدمات مسافرتي هوايي و گردشگري ايران در ادامه خرابكاري و تخلفات در پروازهاي عربن تاكيد كرد: دستگاه هاي نظارتي بي سر و صدا از سازمان هواپيمايي و تخلفات خطوط هوايي حمايت كرده اند. مردم مورد شكنجه و آزار قرار گرفته اند. قيمتهاي بالاي خطوط هوايي كه در طول اين سالها به …
مردم به بازي گرفته شدند https://majalehirani.ir/2021/مردم-به-بازي-گرفته-شدند/ Thu, 23 Sep 2021 21:59:46 0000 اقتصاد https://majalehirani.ir/2021/مردم-به-بازي-گرفته-شدند/ رئيس هيئت مديره انجمن خدمات مسافرتي هوايي و گردشگري ايران در ادامه خرابكاري و تخلفات در پروازهاي عربن تاكيد كرد: دستگاه هاي نظارتي بي سر و صدا از سازمان هواپيمايي و تخلفات خطوط هوايي حمايت كرده اند. مردم مورد شكنجه و آزار قرار گرفته اند. قيمتهاي بالاي خطوط هوايي كه در طول اين سالها به …
رئيس هيئت مديره انجمن خدمات مسافرتي هوايي و گردشگري ايران در ادامه خرابكاري و تخلفات در پروازهاي عربن تاكيد كرد: دستگاه هاي نظارتي بي سر و صدا از سازمان هواپيمايي و تخلفات خطوط هوايي حمايت كرده اند. مردم مورد شكنجه و آزار قرار گرفته اند.
قيمتهاي بالاي خطوط هوايي كه در طول اين سالها به بهانه هاي مختلف فعاليت مي كردند و در دوران كرونا با اجراي طرح محدوديت ظرفيت 60 درصدي به اوج خود رسيدند ، به پروازهاي اوربان رسيد و از سوي قانونگذاران نيز مورد انتقاد قرار گرفت. با اين حال ، تخلفات هنوز به طور قطعي رسيدگي نشده است. حرمت الله رفيعي در اين رابطه به مجله ايراني گفت: ما سالهاست به بهانه ها و مناسبت هاي مختلف از مزايده بيش از حد شركت هاي هواپيمايي رنج مي بريم ، همانطور كه امسال در آربين شاهد بوديم و او آژانس هاي مسافرتي و هوايي را متهم به گران فروشي كرد. آن را امتحان كرد. آدرس اشتباه . ” وي سيستم فروش بليط Arbin را براي اين آژانس ها بست و دسترسي افراد محدودي را باز كرد.
وي همچنين گفت: شركت هاي هواپيمايي و هوانوردي قيمت بليط اربعين را 5 ميليون تومان تعيين كردند ، اما هيچ دستگاه يا نهادي نظارتي از او نپرسيد كه چرا پروازهايي كه از تهران-شيراز يا تهران-مشهد يا تهران-زاهدان انجام مي شود چرا هزينه اين مسير كمتر است؟ ، آيا چنين قيمتي تعيين شده است؟ مطمئناً خطوط هوايي ، مانند هميشه ، مدركي را ارائه مي دهند كه در يك كشور خارجي سوخت گيري مي كنند و با حق امتياز يا خدمات فرودگاهي محاسبه كرده اند كه چنين قيمتي تعيين شده است ، و مطمئناً يك فاكتور سوخت و حق امتياز ارائه مي دهند ، اما سوال اين است كه آيا شركت هاي هواپيمايي هستند؟ سوختگيري در فرودگاههاي عراق؟ آيا عراق هزينه خدمات فرودگاهي به زبان عربي را محاسبه مي كند ، كه ما با مردم خود دو برابر هزينه محاسبه كرديم !؟
وي افزود: هزينه اين مسير بايد دو ميليون تومان باشد نه پنج ميليون تومان. من مطمئن هستم كه خطوط هوايي شواهدي براي رد اين اظهارات ارائه مي دهند ، اما با توجه به فاصله بين دو كشور و همچنين خدمات و امتيازاتي كه به زائران در اربين در عراق ارائه مي شود ، اين اسناد و شواهد قابل اعتماد نيستند.
رفيع ادامه داد: اكنون كه مردم مجبور به پذيرش اين قيمت شده اند و دولت آن را پذيرفته است ، چرا دسترسي آژانس هاي مسافرتي به سيستم فروش بليط Urbane و برخي آژانس ها را مسدود كرده است و آيا شركت ها مجاز به فروش هستند؟ چرا بليط را كاهش دادند و فقط بليط يك طرفه را فروختند؟ مگر اينكه قيمت پذيرفته شده پنج هزار تومان توسط خود شركتهاي هواپيمايي تعيين و تأييد نشده باشد ، چرا نمي توان بليط پنج هزار توماني تهيه كرد و قيمت اين بليط به شش ميليون و 400 هزار تومان رسيده است؟ چرا بازار سياه با عزت مردم راه اندازي و بازي شده است؟ در اين كرونا ، چرا مردم ساعت ها در صف هاي طولاني نگه داشته مي شوند ، ساعت ها سرگردان و سرگردان هستند؟ چرا آنها حجاج عرب را به خاطر زياده خواهي خود مورد آزار و اذيت قرار داده اند؟ با مردم واقعاً بد برخورد شد.
وي در مورد دليل عدم ورود به سازمان هواپيمايي مسئول حمل و نقل حجاج عرب ، گفت: او بارها هشدار داده بود: “آنها يك بار هشدار مي دهند ، دو بار آن را مي دهند ، بايد بار سوم برخورد كنند.” مهم است. ” وقتي نظارت و درمان جدي صورت نگيرد ، آن هشدار قطعاً بي اثر خواهد بود و بقيه نيز تسكين مي يابند و توجهي نمي كنند و تخلفات ادامه مي يابد. چگونه است كه وقتي يك آژانس مسافرتي فروش بليط هواپيما را نقض مي كند ، پس از هشدار براي بار دوم پلمپ مي شود ، اما خطوط هوايي خيلي عصباني نمي شوند؟ اين بازي هميشه بين سازمان هواپيمايي و خطوط هوايي وجود داشته است و به يك دور باطل تبديل شده است.
رئيس هيئت مديره انجمن خدمات مسافرتي هوايي و گردشگري ايران گفت: اين نقطه ضعف است. با اين سكوت ، تجهيزات نظارتي به نحوي عملكرد شركت ها و سازمان هاي هواپيمايي را پشتيباني كرده است.
وي گفت: “داستان شركت هاي هواپيمايي مانند كارخانه هاي خودروسازي در كشور به اين صورت شده است كه هر محصولي را كه توليد مي كنند ، مردم گزينه ديگري ندارند و واردات خودرو محدود مي شود ، آنها بايد همان محصولي را كه در كشور موجود است بخرند ، حقيقت اين بدان معناست كه مردم گير كرده اند و هيچ راه ديگري ندارند.
رفيعي همچنين به نبود پرواز آربين اشاره كرد و گفت: آنها مداركي را ارائه مي دهند كه نشان مي دهد هواپيما به اندازه كافي خوب نيست. چرا وقتي هواپيماها يك شبه در فرودگاه مهرآباد مي خوابند ، به ندرت چنين مي شود. من مي دانم كه شواهدي وجود دارد كه نشان مي دهد اين هواپيماها براي پروازهاي داخلي هستند و پروازهاي خارجي نيز از فرودگاه امام انجام مي شود. خوب ، آنها مي توانند از فرودگاه مهرآباد و پروازهاي شبانه آن براي مدت كوتاهي 40 سال استفاده كنند.
وي ادامه داد: مشكل اين است كه خطوط هوايي نه تنها در دهه چهل امسال ، بلكه هر سال و هر مناسبت ديگري مردم را آزار مي دهند و با آنها به طور قاطع برخورد نمي شود. صاحبان هوانوردي مدتهاست سفارشاتي را ارائه مي دهند كه هواپيماها را به اقلام لوكس تبديل مي كند ، در حالي كه سوء تفاهم مي شود. چرا بايد تنها بخش خاصي از اين وسيله نقليه عمومي حتي پس از سالها استفاده كنند؟ آمارها نشان مي دهد كه تنها يك درصد سفرها به هوانوردي اختصاص دارد كه 65 درصد آن به كارمندان و ماموريت هاي دولتي اختصاص مي يابد. اگر به نظر اين شركت ها اين رقم درست است ، پس چرا بايد به 35 درصد هزينه سوخت كمتر از آب معدني يارانه بدهند؟ مطمئناً اين آمار اشتباه است و من معتقدم آنها براي اثبات نظر خود آماري را تشكيل مي دهند ، اما حداقل در آربين ، شما به مردم جفا نكرده ايد.
تصاوير مورد استفاده از بليط هاي ارائه شده در سيستم فروش خطوط هوايي است
انتهاي پيام