فرصت‌سوزي دولت يازدهم با خريد هواپيماهاي ATR

جامع ترين اخبار گردشگري جهان را در اين وبلاگ مطالعه نماييد

فرصت‌سوزي دولت يازدهم با خريد هواپيماهاي ATR

۹ بازديد

مديرعامل سابق ايران اير معتقد است كه ما بايد FATF را بپذيريم و تحريم هاي سركوبگرانه را لغو كنيم تا بتوانيم ناوگان فرسوده را با خريد هواپيماهاي جديد و قديمي با روشهاي مختلف تأمين مالي موجود در جهان مدرن كنيم و در نتيجه كارايي را افزايش دهيم. خطوط هوايي اين تنها راه است. داوود كشاورزيان …

فرصت‌سوزي دولت يازدهم با خريد هواپيماهاي ATR https://majalehirani.ir/2021/فرصت‌سوزي-دولت-يازدهم-با-خريد-هواپيما/ Tue, 28 Sep 2021 22:12:59 0000 اقتصاد https://majalehirani.ir/2021/فرصت‌سوزي-دولت-يازدهم-با-خريد-هواپيما/ مديرعامل سابق ايران اير معتقد است كه ما بايد FATF را بپذيريم و تحريم هاي سركوبگرانه را لغو كنيم تا بتوانيم ناوگان فرسوده را با خريد هواپيماهاي جديد و قديمي با روشهاي مختلف تأمين مالي موجود در جهان مدرن كنيم و در نتيجه كارايي را افزايش دهيم. خطوط هوايي اين تنها راه است. داوود كشاورزيان …

مديرعامل سابق ايران اير معتقد است كه ما بايد FATF را بپذيريم و تحريم هاي سركوبگرانه را لغو كنيم تا بتوانيم ناوگان فرسوده را با خريد هواپيماهاي جديد و قديمي با روشهاي مختلف تأمين مالي موجود در جهان مدرن كنيم و در نتيجه كارايي را افزايش دهيم. خطوط هوايي اين تنها راه است.

داوود كشاورزيان در گفت وگو با مجله ايراني ، اظهار كرد: در حال حاضر تعداد زيادي هواپيما در ناوگان خطوط هوايي زمين گير شده اند و وقتي ريشه ها را رديابي مي كنيم ، به اين نتيجه مي رسيم كه به دليل كمبود نقدينگي است. دليل. متوجه مي شويم ايرلاين هايي كه درباره آنها صحبت مي كنيم ، نمي توانند درآمد و هزينه خود را با درآمدي كه از فروش بليط به دست مي آورند ، متعادل كنند.

وي افزود: در اين شرايط قيمت تمام شده براي خريد و واردات هواپيماهاي ايرباس 10 تا 15 سال كافي است به طوري كه حداقل هزينه يك ساعت پرواز براي هر مسافر 50 دلار معادل يك ميليون و 300 هزار تامن ، در جلسات. ” شوراي عالي هوانوردي در مورد قيمت 300 تا 400 هزار تومان صحبت مي كرد كه در واقع اين هزينه ها را پوشش نمي دهد.

مديرعامل سابق خطوط هوايي جمهوري اسلامي ايران (HOMA) در پاسخ به اينكه اخيراً خطوط هوايي تا اين حد افزايش يافته است ، گفت: البته هواپيماها (مانند هواپيماهاي بوئينگ ، ايرباس و MD ، كه بيشتر هستند) 20 سالگي) همه هزينه كمتري دارند و خطوط هوايي با اين ناوگان مي توانند درآمد و هزينه هاي خود را بهتر مديريت كنند.

كشاورزيان ادامه داد: خطوط هوايي داخلي در شرايطي نيستند كه بتوانند خدمات بهتري را از نظر زيرساخت ها ، نيروي انساني و آموزش ارائه دهند. شما نمي توانيد از شركتي كه داراي پنج هواپيما از پنج نوع مختلف است ، معجزه كنيد ، زيرا هر هواپيما بسته به منطقه پرواز ، توانايي و پذيرايي ويژگي هاي خاص خود را دارد. به عنوان مثال ، هنگامي كه قرار است هواپيماي فوكر به مشهد پرواز كند ، در صورت بروز مشكل فني يا نقص ، نمي توان آن را با MD يا ايرباس جايگزين كرد ، بنابراين يا بايد پرواز لغو شود يا بايد با تاخير چند ساعته راه اندازي مجدد شود.

فرصت دولت قبلي را با خريد هواپيماي ATR بسوزانيد

وي گفت: “متأسفانه از فرصت هاي نوسازي كه در دولت قبل ايجاد شده بود به درستي استفاده نشد.” از آنجا كه با تجزيه و تحليل اشتباه ، منابع براي خريد هواپيماهاي ATR براي ايران هزينه شد ، كه با وجود كيفيت اين هواپيماها از نظر فني براي ايران مناسب نبود ، زيرا در نهايت 70 مسافر با ATR در مسيرهاي كوتاهتر و در ارتفاعات كمتر حمل مي شوند. قابل حمل است. اما مي توانستيم به جاي آن هواپيماي 300 نفره يا هواپيماي توربو پلاس خريداري و وارد كنيم.

مديرعامل سابق شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران (HOMA) با اشاره به اين كه هزينه منابع دولتي براي خريد هواپيماهاي ATR اشتباه بوده است ، افزود: از آنجا كه تعمير و نگهداري در اين زمينه اهميت بيشتري دارد و اگر به درستي نگهداري شود ، مشكلي وجود ندارد. t اتفاق نمي افتد ، و در حال حاضر خطوط هوايي داخلي توان خريد هواپيماي جديد را ندارند و سيستم مالي فعلي اين اجازه را نمي دهد. البته يك كشور ديگر مي تواند يك شركت هواپيمايي 70 ميليون دلاري بخرد ، 30 ميليون دلار در طول چهار سال بپردازد و در نهايت آن را تامين مالي يا بفروشد.

كشاورزيان گفت: روش هاي مالي زيادي در دنيا وجود دارد كه فشار زيادي به شركت هاي هواپيمايي براي خريد هواپيما وارد نمي كند ، اما در ايران با شرايط كنوني چنين امكاناتي در اختيار خطوط هوايي نيست و تنها منبع تامين مالي شركت هاي هواپيمايي داخلي است. مي تواند 10 ميليون دلار براي خريد هواپيماي 15 ساله بدهد. البته ، اگر محدوديت ها برداشته شود ، روابط بين بانكي ما بهبود مي يابد و ما به شركت هايي كه آن را تأمين مي كنند اجازه مي دهيم ، راه هاي زيادي براي تأمين مالي وجود دارد كه خطوط هوايي داخلي مي توانند هواپيماي جديد خريداري كنند. و از هواپيما استفاده كرد

وي تاكيد كرد: شرط احياي شوراي امنيت سازمان ملل متحد و پذيرش FATF است ، در غير اين صورت كشورهاي دوست ما در مواجهه با تحريم ها نمي توانند با ما همكاري كنند. اگر بخواهيم اين ادعا را بهتر اثبات كنيم ، مي توانيم چين را به عنوان يكي از قدرتمندترين كشورها از نظر اقتصادي و عراق را به عنوان نزديك ترين كشور به ايران ، كه تحت تحريم ها با ايران همكاري مي كند ، نشان دهيم. عراق حتي نمي تواند هزينه برق مورد نياز ما را بپردازد.

مديرعامل سابق خطوط هوايي جمهوري اسلامي ايران (HOMA) گفت: “نداشتن اين بدان معناست كه شما بايد نفت را با هزار واسطه و با قيمت كمتر از قيمت بفروشيد و براي انجام اين كار با بسياري از وسايل اضافي نياز به واردات داريم. “هزينه خواهد داشت و در اين شرايط منابع محدودي داريم.” ما داريم. بنابراين ما بايد اقداماتي را براي لغو ممنوعيت انجام دهيم. زيرا در شرايط كنوني ، حتي اگر شركت ها هواپيما را به ما بفروشند ، پس ما پول خريد هواپيماي جديد را نداريم. البته خريد هواپيماهاي قديمي با نگهداري مناسب مشكلي ايجاد نمي كند.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.