برنامه سازمان جهاني بهداشت براي مهار مننژيت تا ۲۰۳۰

جامع ترين اخبار گردشگري جهان را در اين وبلاگ مطالعه نماييد

برنامه سازمان جهاني بهداشت براي مهار مننژيت تا ۲۰۳۰

۸ بازديد

سازمان بهداشت جهاني (WHO) در نظر دارد تا سال 2030 مننژيت را كنترل كند. به گزارش مجله ايراني ، سازمان بهداشت جهاني از آغاز برنامه كنترل مننژيت تا سال 2030 خبر داد كه بر اساس آن مي توان سالانه از 250 هزار مرگ ناشي از اين بيماري جلوگيري كرد. سازمان بهداشت جهاني (WHO) اعلام كرده …

برنامه سازمان جهاني بهداشت براي مهار مننژيت تا ۲۰۳۰ https://majalehirani.ir/2021/برنامه-سازمان-جهاني-بهداشت-براي-مهار-م/ Wed, 29 Sep 2021 22:19:53 0000 اجتماع https://majalehirani.ir/2021/برنامه-سازمان-جهاني-بهداشت-براي-مهار-م/ سازمان بهداشت جهاني (WHO) در نظر دارد تا سال 2030 مننژيت را كنترل كند. به گزارش مجله ايراني ، سازمان بهداشت جهاني از آغاز برنامه كنترل مننژيت تا سال 2030 خبر داد كه بر اساس آن مي توان سالانه از 250 هزار مرگ ناشي از اين بيماري جلوگيري كرد. سازمان بهداشت جهاني (WHO) اعلام كرده …

سازمان بهداشت جهاني (WHO) در نظر دارد تا سال 2030 مننژيت را كنترل كند.

به گزارش مجله ايراني ، سازمان بهداشت جهاني از آغاز برنامه كنترل مننژيت تا سال 2030 خبر داد كه بر اساس آن مي توان سالانه از 250 هزار مرگ ناشي از اين بيماري جلوگيري كرد.

سازمان بهداشت جهاني (WHO) اعلام كرده است كه مي خواهد مننژيت باكتريايي را كه كشنده ترين شكل آن اولين راه حل جهاني اين بيماري است ، از بين ببرد. با اين كار ، اميدوار است كه تعداد موارد و تعداد كشته هاي ناشي از آن را 70 درصد كاهش دهد. همچنين به دنبال كاهش قابل توجه ناتواني ناشي از اين بيماري است.

“مننژيت مي تواند در هر مكاني كشنده و ناتوان كننده باشد.” اين به سرعت اتفاق مي افتد و پيامدهاي جدي بهداشتي ، اقتصادي و اجتماعي دارد.

وي گفت: اين يكبار براي هميشه با گسترش فوري دسترسي به ابزارهاي موجود مانند واكسن ها انجام مي شود تا تحقيقات و نوآوري هاي جديدي در زمينه پيشگيري از بيماري ها ، تشخيص و درمان علل مختلف بيماري و مننژيت در سراسر جهان انجام شود. توانبخشي بيماران بيا با آن روبرو شويم.

مننژيت يك التهاب خطرناك غشاهاي اطراف مغز و نخاع است كه عمدتاً توسط عفونت هاي باكتريايي و ساير عوامل بيماري زا مانند ويروس ها و قارچ ها ايجاد مي شود.

مننژيت ناشي از عفونت باكتريايي شديدترين شكل است زيرا مي تواند باعث گسترش سريع بيماري شود. از هر 10 نفر مبتلا به اين بيماري يك نفر مي ميرد كه بيشتر آنها كودكان و جوانان هستند.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.