كاهش رشد توليد خودروهاي احتراق داخلي/سيستم خودران سطح ۲ در مرحله آزمايشات تجاري‌سازي

جامع ترين اخبار گردشگري جهان را در اين وبلاگ مطالعه نماييد

كاهش رشد توليد خودروهاي احتراق داخلي/سيستم خودران سطح ۲ در مرحله آزمايشات تجاري‌سازي

۸ بازديد

اعضاي دانشكده مهندسي مكانيك در محوطه دانشكده هاي فني دانشگاه تهران ، با اشاره به ايجاد اولين خودروي برقي-خورشيدي در كشور با نام Gzhel 1 در سال 2004 و طراحي و ساخت خودروي برقي-خورشيدي Gzhel خانواده در 17 سال گذشته گفت: در سطح بين المللي ، رشد توليد خودروهاي احتراق داخلي كاهش يافته است ، …

كاهش رشد توليد خودروهاي احتراق داخلي/سيستم خودران سطح ۲ در مرحله آزمايشات تجاري‌سازي https://majalehirani.ir/2021/كاهش-رشد-توليد-خودروهاي-احتراق-داخلي-س/ Thu, 30 Sep 2021 22:15:39 0000 اقتصاد https://majalehirani.ir/2021/كاهش-رشد-توليد-خودروهاي-احتراق-داخلي-س/ اعضاي دانشكده مهندسي مكانيك در محوطه دانشكده هاي فني دانشگاه تهران ، با اشاره به ايجاد اولين خودروي برقي-خورشيدي در كشور با نام Gzhel 1 در سال 2004 و طراحي و ساخت خودروي برقي-خورشيدي Gzhel خانواده در 17 سال گذشته گفت: در سطح بين المللي ، رشد توليد خودروهاي احتراق داخلي كاهش يافته است ، …

اعضاي دانشكده مهندسي مكانيك در محوطه دانشكده هاي فني دانشگاه تهران ، با اشاره به ايجاد اولين خودروي برقي-خورشيدي در كشور با نام Gzhel 1 در سال 2004 و طراحي و ساخت خودروي برقي-خورشيدي Gzhel خانواده در 17 سال گذشته گفت: در سطح بين المللي ، رشد توليد خودروهاي احتراق داخلي كاهش يافته است ، در حالي كه رشد توليد خودروهاي برقي در حال افزايش است و منجر به افزايش 20 درصدي رشد توليد خودروهاي برقي در سال گذشته شده است.

دكتر موسي آيتي مجله ايراني. در مصاحبه با، حوزه خودروها و خودروهاي برقي در جهان پرانرژي و جديد تلقي مي شود و بيان مي كند: در اين زمينه فعاليت هاي مختلفي توسط دانشكده مهندسي مكانيك صنايع ، مراكز ويژه و آموزشي و دانشكده هاي فني دانشگاه تهران در حال انجام است. به مدت 17 سال در اين زمينه فعاليت داشته است. سال گذشته شروع شد.

وي با بيان اينكه دانشكده مهندسي مكانيك داراي چندين مركز در اين زمينه است ، افزود: مركز طراحي و ساخت غزل ايران و آزمايشگاه تجهيزات پيشرفته در زمينه خودروهاي برقي فعال هستند.

يكي از اعضاي هيات علمي دانشكده مهندسي مكانيك دانشگاه تهران با اشاره به مشكلات موجود در زمينه توسعه خودروهاي برقي ، گفت: يكي از مهمترين مرزهاي فني در زمينه توليد خودروهاي برقي ، تهيه و توليد بسته ها ، بسته هايي كه به تازگي توليد شده اند. قيمت در طول سالها به طرز چشمگيري بهبود يافته است.

دكتر آيتي ادامه داد: در حال حاضر حدود 70 درصد باتري هاي جهان توسط چين توليد مي شود كه در سال هاي آينده به 90 درصد افزايش مي يابد. اين افزايش توليد باعث كاهش بيشتر هزينه باتري مي شود. هزينه يك باتري در سال 2016 براي هر كيلووات ساعت 273 دلار بود ، اما پيش بيني مي شود كه تا سال 2030 به 74 دلار برسد.

وي با بيان اينكه تامين و توسعه فناوري باتري براي خودروهاي برقي مورد توجه شركت هاي خودروسازي قرار گرفته است ، با اشاره به سرمايه گذاري 13.5 ميليارد دلاري تويوتا افزود: علاوه بر سرمايه گذاري در باتري خودروهاي برقي ، بايد بر توسعه نيز تمركز كنيم. زيرساخت توليد خودروهاي برقي ” بود.

دانشكده مهندسي مكانيك دانشگاه دانشكده هاي فني تهران با تاكيد بر اينكه محبوبيت عمومي خودروهاي برقي در جهان رو به افزايش است ، خاطرنشان كرد: اين ميزان به حدود 45 درصد مي رسد. به عبارت ديگر ، تا سال 2040 ، حدود 45 درصد از خودروهاي توليدي جهان خودروهاي برقي خواهند بود.

دكتر آيتي با بيان اينكه فعاليت هاي زيادي در زمينه خودروهاي برقي در ايران انجام شده است ، افزود: در اين راستا شركت هايي از ايران خودرو ، سايپا ، مپنا و دانشگاه هاي مختلف اقدام به توليد و عرضه خودرو كرده اند. يكي از آنها پروژه ماشين غزل در مركز طراحي و ساخت غزل ايران زير نظر دكتر كارن ابري نيا است.

وي تصريح كرد: اين مركز فعاليت خود را در سال 2004 با اتومبيل برقي-خورشيدي Gazelle 1 آغاز كرد كه اولين نمونه در نوع خود در كشور بود. سپس ، اتومبيل هاي Gazelle 2 ، 3 و 4 الكتريكي خورشيدي ساخته شد. غزل 2 ظرفيت دو مسافر و غزل 3 و 4 ظرفيت 4 مسافر را داشت. ماشين كارتينگ برقي ، ماشين برقي 2 نفره آروين ، تراكتور هيبريدي (برقي-خورشيدي) و خودروي هيبريدي (برقي-خورشيدي) پژو پارك از ديگر محصولات اين بخش هستند.

يكي از اعضاي هيات علمي دانشكده مهندسي مكانيك دانشكده هاي فني دانشگاه تهران با اشاره به همكاري آزمايشگاه تجهيزات پيشرفته زير نظر وي و يكي از شركت هاي دانش بنيان در زمينه زيرساخت خودروهاي برقي ، گفت:

دكتر آيتي ادامه داد: خودروهاي برقي براي دريافت انرژي به ايستگاه شارژ نياز دارند و توسعه شبكه ايستگاه هاي شارژ در كشور مستلزم توسعه شبكه توزيع و انتقال نيرو و زيرساخت هاي شهري و حتي فرهنگي-اجتماعي است.

وي توضيح داد: ايستگاه شارژ خودروهاي برقي مكاني است كه يك يا چند شارژر خودروهاي برقي و تجهيزات مربوطه در آن قرار دارد. انواع ايستگاه هاي شارژ بر اساس تعداد سكوهاي شارژ ، نوع شارژر و محل ايستگاه تعريف مي شود. با افزايش سالانه 17.5 درصد تعداد ايستگاه هاي شارژ ، چندين فعاليت براي راه اندازي اين ايستگاه ها در سراسر جهان در حال انجام است.

وي گفت: حدود 40 هزار ايستگاه شارژ در آلمان و 42 هزار ايستگاه شارژ در آمريكا وجود دارد. ايستگاه هاي شارژ و 2800 ايستگاه شارژ در فولكس واگن در حال ساخت است.

دكتر آيتي توضيح داد: در ايران بر اساس سند راهبردي و نقشه راه توسعه فناوري زيرساخت خودروهاي برقي كه در سال 1394 به تصويب رسيد ، مقرر شد تا سال 1404 وس 2500 ايستگاه شارژ خودروهاي برقي در كشور ايجاد شود. با اين حال ، تعداد ايستگاه هاي شارژ عمومي نصب شده در حال حاضر بسيار كمتر از مقدار تعيين شده است.

وي با بيان اينكه در سال گذشته فعاليت هاي خوبي در اين زمينه (ساخت ايستگاه شارژ خودروهاي برقي) انجام شده است ، گفت: آزمايشگاه تجهيزات پيشرفته و 1394 فعاليت در شركت ما مانند تدوين استانداردهاي ايستگاه هاي شارژ خودروهاي برقي آغاز شد كه در در اين راستا 20 استاندارد بين المللي مربوطه در نظر گرفته شده است. همچنين چهار ايستگاه شارژ انواع ايستگاه شارژ خانگي ، ايستگاه شارژ پاركينگ ، ايستگاه شارژ عمومي و ايستگاه شارژ الكتريكي خورشيدي عمومي (استفاده همزمان از برق و شبكه برق خورشيدي) به طور كامل توسط اين شركت طراحي شده است.

رئيس هيئت مديره شركت دانشبانيان گفت: اين شركت در سال 1399 تصميم به احداث و راه اندازي ايستگاه شارژ برقي-خورشيدي گرفت و مراحل طراحي و ساخت آن را آغاز كرد. در اواخر فوريه همان سال ، طراحي اين ايستگاه شارژ به پايان رسيد و در آوريل 1400 ، اولين ايستگاه شارژ برق-خورشيدي كشور در منطقه شهريار نصب و راه اندازي شد.

دكتر آيتي با بيان اينكه اين ايستگاه شارژ مي تواند دو خودروي برقي (موتورسيكلت يا خودرو) را همزمان شارژ كند ، خاطرنشان كرد: قطعات مكانيكي ، برقي ، سيستم نظارت و ساير اجزاي ايستگاه شارژ در شركت طراحي و توليد شده است. و سيستم ذخيره سازي به طور كامل توسط يكي از شركت هاي همكار در پروژه هاي داراي اولويت ملي ساخته شد.

همچنين موضوع خودروهاي خودران وجود دارد ، علاوه بر زيرساخت هاي آن ، وي گفت: در حال حاضر استفاده از خودروهاي خودران در خودروهاي برقي بيشترين توجه را دارد.

رئيس هيئت مديره اين شركت دانش بنيان كاهش تصادفات را از مزاياي سيستم خودرو عنوان كرد و گفت: هميشه اعلام مي شود كه شايع ترين علت تصادفات رانندگي خطاهاي انساني است. بر اساس آمار و گزارشات موجود ، 90 درصد تصادفات در ايران ناشي از عوامل انساني از جمله عدم توجه به جلو ، انحراف به چپ ، سرعت غيرمجاز و عدم كنترل خودرو و عدم رعايت حق تقدم است.

دكتر آيتي با اشاره به اينكه استفاده از خودروهاي خودران تاثير عوامل انساني را در بروز حوادث رانندگي كاهش مي دهد ، گفت: خودروهاي خودران مجهز به سنسورهاي مختلفي از جمله دوربين ، رادار يا ليدار هستند. خروجي سنسور به زير سيستم ادراك ارسال مي شود و براساس الگوريتم ها ، مسير حركت خودرو و استراتژي هاي كنترل تعيين مي شود. مسير طراحي شده به زير سيستم كنترل ارسال مي شود و اين قسمت وظيفه كنترل نهايي خودرو را بر عهده دارد.

وي 5 سطح مختلف خودرو را براي سيستم خودرو تعريف كرد و اظهار داشت: در سطح صفر خودرو غير خودرويي است و توسط راننده كنترل مي شود. در سطح 1 ، سيستم خودرو نقش كمك راننده را ايفا مي كند ، به طوري كه ماشين توسط راننده كنترل مي شود و داراي ويژگي هاي اضافي مانند سيستم ACC (كروز كنترل تطبيقي) يا سيستم هدايت خودكار است كه خطوط را تغيير مي دهد. ، تشخيص خط جاده ، اعلام سرعت و اعلان فاصله با ماشين جلويي و غيره در وسايل نقليه سطح 2 ، شتاب و فرمان خودرو توسط سيستم خودرو كنترل مي شود. اما راننده نيز بايد حضور داشته باشد. در سطح 3 كه به سطح نيمه اتومبيل نيز معروف است ، حضور راننده الزامي است ، اما توجه به محيط اطراف الزامي نيست.

دكتر آيتي ادامه داد: در سطح 4 خودروهاي خودران (خودروهاي سطح بالا) در بيشتر موارد سيستم خودرو وظيفه رانندگي را بر عهده دارد و راننده مي تواند به دلخواه خودرو را كنترل كند. در سطح 5 (همه ماشين ها) ، ماشين در همه شرايط خودرو است. در واقع ، در سطوح 1 و 2 ، كنترل دستگاه بر عهده راننده است ، اما در سطوح 3 ، 4 و 5 ، بخشي يا تمام كنترل كاملاً در دست سيستم خودرو است.

وي گفت: “شركت هاي بين المللي و خودروسازان مشهور مانند تسلا ، وايمو ، اوبر ، فورد ، گوگل ، جنرال موتورز ، اپل ، آمازون و تويوتا در اين زمينه فعال هستند.” تسلا در حال حاضر مشهورترين آنها است. گوگل ، فورد و تسلا وسايل نقليه تجاري سطح 2 را مجهز به سيستم هاي تغيير خط اتوماتيك ، سيستم فرمان خودكار و سيستم ADAS ارائه مي دهند.

دكتر آيتي در ادامه با بيان اينكه اتومبيل خورشيدي برقي Gazelle 4 داراي قابليت كروز كنترل است ، افزود: از جمله ويژگي هاي موجود در اين خودرو ، بسياري از آنها براي كمك به راننده ، قابليت نظارت و كنترل از راه دور و ذخيره و ارسال پارامترهاي خودرو دوربين هايي وجود دارد. ، مانند وضعيت شارژ باتري ، وضعيت موتور الكتريكي خودرو ، راننده ، فرمان راننده و غيره.

وي گفت كه در تيم تحت نظارت وي ، طراحي و ساخت سيستم خودرو در سطح 2 به پايان رسيده است و آزمايشات لازم براي تجاري سازي در حال حاضر در حال انجام است ، در اين سيستم ، سرعت و مسافت مجاز با خودرو در جلو اعلام مي شود. ، مسيريابي و تشخيص خطوط و امكانات ديگر است و انتظار مي رود اين سيستم در آينده نزديك پس از اخذ تأييديه هاي لازم راه اندازي شود.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.