آلبوم‌هاي عكس خانوادگي به اينستاگرام كوچ كرده‌اند!

جامع ترين اخبار گردشگري جهان را در اين وبلاگ مطالعه نماييد

آلبوم‌هاي عكس خانوادگي به اينستاگرام كوچ كرده‌اند!

۸ بازديد

“آنچه قبلاً در آلبوم هاي عكس وجود داشت ، اكنون در صفحات شخصي افراد در اينستاگرام يافت مي شود ؛ در واقع امروز اگر بخواهيم مثلاً عكس هايي از سفرهاي خود را به دوستان خود نشان دهيم ، عكس هاي خود را در اينستاگرام به اشتراك مي گذاريم ، بنابراين نيازي به نمايش عكس نيست. …

آلبوم‌هاي عكس خانوادگي به اينستاگرام كوچ كرده‌اند! https://majalehirani.ir/2021/آلبوم‌هاي-عكس-خانوادگي-به-اينستاگرام/ Sun, 03 Oct 2021 22:20:41 0000 اقتصاد https://www.majalehirani.ir/2021/آلبوم‌هاي-عكس-خانوادگي-به-اينستاگرام/ “آنچه قبلاً در آلبوم هاي عكس وجود داشت ، اكنون در صفحات شخصي افراد در اينستاگرام يافت مي شود ؛ در واقع امروز اگر بخواهيم مثلاً عكس هايي از سفرهاي خود را به دوستان خود نشان دهيم ، عكس هاي خود را در اينستاگرام به اشتراك مي گذاريم ، بنابراين نيازي به نمايش عكس نيست. …

“آنچه قبلاً در آلبوم هاي عكس وجود داشت ، اكنون در صفحات شخصي افراد در اينستاگرام يافت مي شود ؛ در واقع امروز اگر بخواهيم مثلاً عكس هايي از سفرهاي خود را به دوستان خود نشان دهيم ، عكس هاي خود را در اينستاگرام به اشتراك مي گذاريم ، بنابراين نيازي به نمايش عكس نيست. تصاوير حافظه آلبوم يا تلفن

سالها از محبوبيت پلت فرم اينستاگرام مي گذرد. نرم افزاري كه اكنون تعداد كمي از مردم در جهان حساب شخصي براي آن دارند. اين برنامه در ابتدا با تمركز بر عكس اختراع شد و به زودي توانست جاي خود را در بين كاربران فضاي مجازي پيدا كند.

اكنون ، چند سال پس از ورود اين پلتفرم ، كه هنوز جذابيت خود را حفظ كرده و در بين مخاطبانش از محبوبيت بالايي برخوردار است ، به نظر مي رسد كه ديگر مكاني چندان حرفه اي براي مشاهده عكس ها و تصاوير نيست. زيرا بيش از هر چيز مي توانيد زندگي روزمره مردم عادي را در اين فضا مشاهده كنيد.

اكنون ، در راستاي تغييراتي كه در فضاي اينستاگرام از نظر عكس و تصوير اتفاق مي افتد ، تصميم گرفتيم با عكاس مسعود زنده روح كرماني – در مورد تأثيرات اينستاگرام بر عكاسي – گفتگو كنيم.

هنرمند گفتگوي خود را با مجله ايراني اينگونه آغاز مي كند: هسته و اساس بخش عمده اي از بستر امنيت سايبري جمع آوري داده ها است. اطلاعاتي كه جهاني هستند و مكان خاصي ندارند. به عنوان مثال ، فيس بوك برخي از اطلاعات خود را مي فروشد. در حال حاضر اين اطلاعات فروش مي تواند در صنعت مد و لباس و يا در بخش اقتصادي مورد استفاده قرار گيرد. در حقيقت ، اطلاعات فروش يكي از منابع اصلي درآمد اين پلتفرم ها است ، وگرنه چرا مدير فيس بوك ، كه برنامه آن به صورت رايگان در اختيار مخاطبان قرار مي گيرد ، بايد يكي از ثروتمندترين افراد جهان باشد؟

وي ادامه مي دهد: در حال حاضر تنها پلتفرم مبتني بر عكس و تصوير اينستاگرام است و اين پلتفرم محلي را براي اشتراك گذاري عكس ها و سپس فيلم ها و اجراي زنده امروز در اختيار كاربران قرار داده است. مطمئناً وقتي يك مرحله بيشتر روي تصوير متمركز مي شود ، مي تواند تأثير متفاوتي بر جهان بگذارد. البته ، در حال حاضر 80 درصد محتواي اينستاگرام سرگرمي ها و زندگي روزمره مردم است. با به اشتراك گذاشتن عكس هاي سفر يا دوره خود.

اينستاگرام ؛ بستر اشتراك گذاري شخصي

عكاس مي گويد: “وقتي اينستاگرام بستري براي اشتراك گذاري عكس هاي شخصي افراد مي شود ، خواسته هاي شخصي آنها نيز آشكار مي شود.” آنها اكنون مي توانند منوي شخصي خود را براي ايجاد حساب شخصي در اينستاگرام به روز كنند. اكنون اين منوها مي توانند نماهايي از زندگي روزمره ، سليقه ها ، علايق و محيط فرد باشند.

وي ادامه مي دهد: حدود 20 تا 30 درصد از جمعيت اينستاگرام از اين پلتفرم به عنوان مكاني براي گالري ويديو استفاده مي كنند. البته اين افراد بيشتر عكاس يا در مواردي افرادي هستند كه ايده ها يا مقالات خاصي را از طريق تصاوير و متن در اينستاگرام بيان مي كنند. افرادي كه عموماً نظريه پرداز هستند بيشتر در توييتر حضور دارند و حتي از توييت هاي خود اسكرين شات گرفته و آنها را در اينستاگرام به اشتراك مي گذارند.

چه چيزي اينستاگرام را به جهش عكاسي تبديل كرد؟

وي توضيح مي دهد: “امروز ما تصوير را از طريق ابزاري به نام موبايل ، كه قبلاً دوربين محسوب نمي شد ، ضبط مي كنيم و چند ثانيه بعد به اشتراك گذاشته مي شود و هيچ كس نمي تواند آن را كنترل كند مگر اينكه خلاف قوانين اينستاگرام باشد كه در اين مورد ، اينستاگرام مي تواند آن صفحه را مسدود كرده و پست را پس از چند دقيقه حذف كند ، يا فقط به كاربر اجازه دهد تصوير را (در صورت آزاردهنده) به دلخواه مشاهده كند.

اينستاگرام قبلاً تصاوير را به مردم نشان مي داد

زنده ادامه مي دهد: اينستاگرام مردم را به ديدن عكس ها عادت داده است و اكنون مي تواند يكي از معدود ابزارها يا شبكه هاي اجتماعي باشد كه ميليون ها تصوير در ثانيه به آن اضافه مي شود. تأثير ديگر اينستاگرام بر عكاسي اين بود كه به تدريج يك تصوير مربع ظاهر شد به طوري كه يك تصوير عمودي يا افقي لزوماً عادي نبود. زيرا اينستاگرام داراي ويژگي است كه مي توانيد عكس هاي كمتري را به صورت افقي يا عمودي مشاهده كنيد و اين مربع ويژگي عجيبي است كه اينستاگرام به عكاسي جهان نشان داده است. همچنين كاهش تصوير كوچك يكي از اين جلوه ها است. به نوعي ، گاهي اوقات مجموعه اي از تصاوير را مشاهده مي كنيد كه در آنها عكس هاي تلفن همراه ، تصاوير كوچك و مربعي هستند. نكته ديگر اين است كه وقتي يك نمايه شخصي را باز مي كنيد و آلبوم هاي عكس را ورق مي زنيد ، مي تواند به شما احساس نمايشگاه بدهد.

او مي گويد: “در هر صورت ، اينستاگرام تأثير خود را بر روي عكاسي گذاشته و آزمون را پشت سر گذاشته است.” با اين حال ، همه عكاسان حرفه اي كاربران اينستاگرام نيستند و تنها درصد كمي از كاربران اينستاگرام عكاسان حرفه اي هستند ، جايي كه تصاوير خود را براي ديگران به اشتراك مي گذارند.

اينستاگرام چقدر در عكاسي حرفه اي موثر بوده است؟

هنرمند توضيح مي دهد: در دوره هاي عكاسي رسانه هاي اجتماعي بسيار آسان بود. اين بدان معناست كه شما يك دوربين داشتيد و در فضاها و خيابان ها عكس مي گرفتيد ، اما اكنون نمي توانيد به راحتي اين كار را انجام دهيد ، بنابراين به موبايل خود برويد و اولين تريبون شما اينستاگرام خواهد بود. از سوي ديگر ، بايد ديد تاثير اجتماعي اينستاگرام در كدام كشورها بيشتر است؟ در پاسخ بايد گفت كه اين پلتفرم در كشورهايي فعال است كه در آنها روزنامه نگاران يا عكاسان كمتر اجازه دارند در اخبار حضور داشته باشند. در واقع وقتي موبايل و فضايي به نام اينستاگرام داريد ، خبرنگار مي شويد. اين امر به اين دليل است كه گاهي اوقات در طول يك رويداد مهم ، فعاليت عكاسان حرفه اي محدود است و در اين مورد ، اين مخاطب عام است كه جاي خالي خود را با تلفن همراه پر مي كند.

وي با اشاره به عكس هاي منتشر شده توسط طالبان در زمان اشغال افغانستان مي گويد: وقتي افغانستان توسط طالبان اشغال شد ، آيا روزنامه نگاران و عكاسان رسمي در همه صحنه ها حضور داشتند تا عكس هاي خود را به جهان نشان دهند؟ خير بيشتر مردم عادي بودند كه اخبار و تصاوير را از طريق اينستاگرام پخش مي كردند. از سوي ديگر ، تصاوير ثبت شده و منتشر شده توسط افراد عادي بسيار بزرگتر از تصاوير منتشر شده توسط عكاسان حرفه اي بود. به عنوان مثال ، فيلمي كه مردم در آن به دنبال هواپيما هستند يا افرادي كه روي باند فرود مي آيند ، يكي از حوادثي است كه توسط تلفن هاي همراه ثبت شده است.

اينستاگرام كمتر از خبرگزاري هاي رسمي م effectiveثر نيست

وي گفت: “اينستاگرام كمتر از خبرگزاري هاي رسمي تأثيرگذار نيست.”

اين هنرمند همچنين مي گويد: اينستاگرام تركيبي از فضاي خبري حرفه اي و غيرحرفه اي است. اينستاگرام به مكاني تبديل شده است كه همه از آماتور تا حرفه اي بسته به سطح تحصيلات و تفكر خود استفاده مي كنند. در دنياي جديدي كه در حال شكل گيري است ، ما به راحتي مي توانيم شخص مورد نظر خود را از طريق نمايه وي در سيستم عامل هايي مانند اينستاگرام بشناسيم و با افكار وي آشنا شويم. به عنوان مثال ، اگر شخصي از نمايه من ديدن كند ، تصاوير من را ببيند ، پست هاي من را بخواند ، معمولاً ديدگاه من را مي داند و بنابراين مي تواند تصميم بگيرد كه آيا من را دنبال مي كند يا نه! البته ، من در مورد پروفايل هاي جعلي صحبت نمي كنم ، زيرا اين پروفايل ها عمدتا متعلق به افرادي هستند كه جرات نمي كنند خود را به صورت شخصي بيان كنند.

وي در پايان گفت: “نحوه استفاده از رسانه هاي اجتماعي را به مردم آموزش دهيم تا ممنوعيت آن را.” هميشه لازم نيست همه چيز محدود باشد. آيا آنها توانسته اند اولين ماهواره را كنترل كنند؟ اكنون مي بينيم كه توييتر براي من به عنوان يك شهروند عادي ممنوع است اما هيچ شخص يا وزيري ممنوعيت استفاده از اين برنامه را ندارد. اگر توييتر بد است ، براي همه بد است و اگر خوب است ، براي همه خوب است.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.