ارايه پيش نويس لايحه «نحوه واگذاري اراضي واقع در سكونتگاه هاي غيررسمي» به دولت

جامع ترين اخبار گردشگري جهان را در اين وبلاگ مطالعه نماييد

ارايه پيش نويس لايحه «نحوه واگذاري اراضي واقع در سكونتگاه هاي غيررسمي» به دولت

۸ بازديد

وزارت راه و شهرسازي با امكان ساماندهي شهرك هاي غيررسمي و ساختارهاي نامرتب و برنامه ريزي و تعيين مالكيت آنها ، پيش نويس لايحه “نحوه واگذاري زمين هاي واقع در شهرك هاي غيررسمي” را براي بررسي و تصويب به دولت ارائه كرد. انجام داده است. به گزارش مجله ايراني ، به نقل از پايگاه اطلاع …

ارايه پيش نويس لايحه «نحوه واگذاري اراضي واقع در سكونتگاه هاي غيررسمي» به دولت https://majalehirani.ir/2021/ارايه-پيش-نويس-لايحه-نحوه-واگذاري-ارا/ Tue, 05 Oct 2021 22:23:07 0000 اقتصاد https://majalehirani.ir/2021/ارايه-پيش-نويس-لايحه-نحوه-واگذاري-ارا/ وزارت راه و شهرسازي با امكان ساماندهي شهرك هاي غيررسمي و ساختارهاي نامرتب و برنامه ريزي و تعيين مالكيت آنها ، پيش نويس لايحه “نحوه واگذاري زمين هاي واقع در شهرك هاي غيررسمي” را براي بررسي و تصويب به دولت ارائه كرد. انجام داده است. به گزارش مجله ايراني ، به نقل از پايگاه اطلاع …

وزارت راه و شهرسازي با امكان ساماندهي شهرك هاي غيررسمي و ساختارهاي نامرتب و برنامه ريزي و تعيين مالكيت آنها ، پيش نويس لايحه “نحوه واگذاري زمين هاي واقع در شهرك هاي غيررسمي” را براي بررسي و تصويب به دولت ارائه كرد. انجام داده است.

به گزارش مجله ايراني ، به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر كابينه ، رشد نابرابر جمعيت و مهاجرت از روستاها و افزايش قيمت زمين و غيره منجر به حمله به زمين هاي دولتي و نهادهاي عمومي و تصرف ساختمان ها شده است. سكونتگاه هاي غير رسمي ، به ويژه در حومه شهرها.

اگرچه مقررات مختلفي در سازمان آنها به تصويب رسيده است ، اما به دليل عدم واگذاري مالكيت منطقه ، سازماندهي هرگونه برنامه ريزي يا ارائه خدمات عمومي و همچنين آسيب پذيري اشغالگران اين سرزمين با مشكلاتي روبرو شده اند. گروههاي درآمدي ، در عمل تمايلي به خريد زمين با قيمت فعلي ندارند.

بر اين اساس ، وزارت راه و شهرسازي قصد دارد شهرك هاي غيررسمي را با هدف بسيج آنها براي خروج از شرايط ناسالم و تشويق ساكنان به خريد منطقه و تسهيل انتقال براي تعيين تكليف و چشم انداز مالكيت سازماندهي كند. پيش نويس لايحه انتقال زمين واقع در سكونتگاه هاي غيررسمي براي بررسي و تصويب به دولت ارائه شده است.

اين پيشنهاد در حال حاضر در دست بررسي است و در كميسيون لوايح دولتي در حال تصميم گيري است.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.