درخواستي براي تهران در «روز تهران»

جامع ترين اخبار گردشگري جهان را در اين وبلاگ مطالعه نماييد

درخواستي براي تهران در «روز تهران»

۹ بازديد

همزمان با “روز تهران” ، موسسه “تهران ، مطالعات در مورد كلان شهرها” ، در بيانيه اي در 5 اكتبر ، خواستار توجه به ابعاد مختلف اين كلانشهر در سطح ملي شد تا برنامه تهران براي 1420 ممكن است در يك برنامه جامع تر و كاملتر ترسيم شود. به گزارش مجله روز ، در اين …

درخواستي براي تهران در «روز تهران» https://majale-rooz.ir/2021/10/درخواستي-براي-تهران-در-روز-تهران/ Wed, 06 Oct 2021 12:52:30 0000 فرهنگ و هنر https://majale-rooz.ir/2021/10/درخواستي-براي-تهران-در-روز-تهران/ همزمان با “روز تهران” ، موسسه “تهران ، مطالعات در مورد كلان شهرها” ، در بيانيه اي در 5 اكتبر ، خواستار توجه به ابعاد مختلف اين كلانشهر در سطح ملي شد تا برنامه تهران براي 1420 ممكن است در يك برنامه جامع تر و كاملتر ترسيم شود. به گزارش مجله روز ، در اين …

همزمان با “روز تهران” ، موسسه “تهران ، مطالعات در مورد كلان شهرها” ، در بيانيه اي در 5 اكتبر ، خواستار توجه به ابعاد مختلف اين كلانشهر در سطح ملي شد تا برنامه تهران براي 1420 ممكن است در يك برنامه جامع تر و كاملتر ترسيم شود.

به گزارش مجله روز ، در اين بيانيه آمده است: “گراميداشت روز تهران (5 اكتبر) براي پرداختن به جنبه هاي متعدد مرزهاي طبيعي تاريخي و تبيين اهداف و راهكارهاي سازماندهي مجدد اين كلانشهر (به عنوان شهر مادر) و شناسايي قمرهاي طبيعي-انساني مهم است. ما را به ياد مناطق مسكوني مي اندازد و بستري را براي گفتگو بين متفكران ، شهرسازان و محققان تهران در موضوعات چالش برانگيز فراهم مي كند.

تهران ، م Instituteسسه مطالعات متروپوليس ، اميدوار است كه در آستانه تغييرات جديد و جايگزيني عوامل ، تصميم گيران و تصميم گيرندگان در مناطق شهري ، نيازهايي مانند بهبود فرهنگ و كيفيت زندگي شهروندان ، حقوق شهروندي ، سازمان بدن و فضا و چشم انداز ، حفظ ميراث. بايد توجه بيشتري به شهر ، آينده شهر و برنامه هاي توسعه راهبردي ، توانمندسازي مديريت يكپارچه شهري ، سازماندهي ناحيه عملكردي كلان شهر و غيره شود.

م Instituteسسه مطالعات كلان شهرهاي تهران اميدوار است كه سياستگذاران و بازيگران حوزه مديريت شهري فاصله بين موسسات تخصصي و مديريت شهري را در پيشبرد برنامه هاي توسعه اي خود و نقش آنها در حل آنها از مشكلات فعلي و ترسيم آينده تهران كاهش دهند.

اميد است با شناخت ابعاد و مقياس هاي فرهنگي و اجتماعي تهران و ايجاد مناطق مشاركتي اساسي و هوشمند ، از حمايت همه افراد در مديريت شهري برخوردار شود.

اميد است از توهم محلات و نمادهاي شهري و ايجاد مناطق شهري با خرده فرهنگ هاي متعدد كه مي توانند در يك چالش مداوم با نيروهاي شهري شكل بگيرند ، جلوگيري كند.

اميد است به يك اقتصاد شهري كارآمد و به روز با ابزارهاي درآمد پايدار و جذب سرمايه از دست رفته براي رشد و توسعه متوازن شهر دست يابد.

اميدوار است بتواند رويكردي جامع در مورد پيامدهاي تجارت زمين ، آلودگي هوا ، ترافيك و عدم عدالت اجتماعي فضايي شهر اتخاذ كند.

اميد است كه به عنوان يك سرمايه گذاري بي بديل ، حزبي و حمايتي در حفظ ميراث تاريخي ، فرهنگي و انساني-طبيعي تهران عمل كند.

اميد است با مشاركت سازمانهاي جامعه مدني ، كارشناسان و جامعه شناسان به طور بنيادين و اساسي در ريشه كني جنايت ، بزهكاري و اعتياد مشاركت داشته باشد.

انتظار مي رود در يك برنامه جامع و كاربردي بر نقش پايتخت به عنوان يك شهر جهاني تمركز كرده و در تدوين طرح (تهران در افق 1420) با انديشمندان و محققان فعال تهران در اين زمينه همكاري كند.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.