زاكاني: گوهر ناب دفاع مقدس روحيه انقلابي و فرهنگ كار مخلصانه براي مردم است

جامع ترين اخبار گردشگري جهان را در اين وبلاگ مطالعه نماييد

زاكاني: گوهر ناب دفاع مقدس روحيه انقلابي و فرهنگ كار مخلصانه براي مردم است

۹ بازديد

شهردار تهران با اشاره به فرهنگ ايثار و شهادت ، ذات پاك دفاع مقدس را روحيه انقلابي و فرهنگ كار صادقانه براي مردم عنوان كرد. به گزارش مجله روز ، عليرضا زاكاني شهردار تهران امروز پنجشنبه در مراسم تشييع پيكر دو شهيد دفاع مقدس تاكيد كرد: خدا را شكر مي كنم كه روز شهادت حضرت …

زاكاني: گوهر ناب دفاع مقدس روحيه انقلابي و فرهنگ كار مخلصانه براي مردم است https://majale-rooz.ir/2021/10/زاكاني-گوهر-ناب-دفاع-مقدس-روحيه-انقلاب/ Thu, 07 Oct 2021 13:28:01 0000 جامعه و خانواده https://www.majale-rooz.ir/2021/10/زاكاني-گوهر-ناب-دفاع-مقدس-روحيه-انقلاب/ شهردار تهران با اشاره به فرهنگ ايثار و شهادت ، ذات پاك دفاع مقدس را روحيه انقلابي و فرهنگ كار صادقانه براي مردم عنوان كرد. به گزارش مجله روز ، عليرضا زاكاني شهردار تهران امروز پنجشنبه در مراسم تشييع پيكر دو شهيد دفاع مقدس تاكيد كرد: خدا را شكر مي كنم كه روز شهادت حضرت …

شهردار تهران با اشاره به فرهنگ ايثار و شهادت ، ذات پاك دفاع مقدس را روحيه انقلابي و فرهنگ كار صادقانه براي مردم عنوان كرد.

به گزارش مجله روز ، عليرضا زاكاني شهردار تهران امروز پنجشنبه در مراسم تشييع پيكر دو شهيد دفاع مقدس تاكيد كرد: خدا را شكر مي كنم كه روز شهادت حضرت علي بن موسي الرضا (ع) ما را به حضور در اين مراسم دعوت كرد. دو شهيد و سعيد از نعمت دو شهيد در اين منطقه از منطقه 22 بهره مند شوند.

او به روايتي اشاره كرد كه مي گويد: “آيا به كسي گفته شده كه زيارتي كه مي خواهيد تلاش يا بخشي از شما است؟ او گفت:” اين نه تلاش است و نه بخشي ، زيارت دعوت است. “امام بزرگوار ما به ما آموخت فكر كردن و استدلال كردن

شهردار تهران گفت: روزي كه خرمشهر آزاد شد و ما در پوست خود نمي گنجيديم ، امام (ره) فرمود خداوند خرمشهر را آزاد كرد و دست و بازوهاي رزمندگان را بوسيد. امام (ره) به ما فرمود: “غرور خود را بيابيد تا تسلط پيدا نكند”.

زاكاني با ادعاي اينكه يكي از شهدايي كه پيكر وي امروز به خاك سپرده شد ، 18 ساله است و اهل منطقه عمليات بدر است ، گفت: يك ركورد انفجاري در پيست وجود دارد. به همين دليل ، كمتر از 24 ساعت بعد ، ما تحت فشار دشمن بعثي مجبور به عقب نشيني شديم.

شهردار تهران از شرايط سخت عمليات بدر صحبت كرد و ادامه داد: “ما احساس كرديم آخرالزمان است و جهان در سر ما خراب شده است و همه ما زانوهاي غم انگيز در بازوها و اشك در چشمان خود داريم ، اما امام بزرگوار ( ر) به شهيدان صياد شيرازي و محسن رضايي پيامي فرستادند و گفتند: “پيروز شويد.” در حالي كه ما شكست خورديم. مهم اين است كه قيامي محكم و وفادار در مسير صحيح براي فتح قله هايي كه مايه افتخار جامعه بشري است ، داشته باشيم.

شهردار تهران با اشاره به اينكه وي يكي ديگر از شهداي 22 ساله عمليات كربلاي 5 است ، گفت: هنگامي كه تفكر درست و شورش كنوني در جريان است ، همه توانايي هاي جهان در اختيار صاحب آن انديشه است. ” او دستور مي دهد كه چه چيزي بايد به دست آيد.

وي گفت: همزمان با محاصره آبادان ، هيچكس تصور نمي كرد كه فرداي آن روز بعثي ها وارد بهمنشير شوند ، اما امام (ره) گفته بود كه بايد محاصره آبادان شكسته شود. زيرا صاحب آن انديشه دستور اين عمل را داده بود و بنابراين همه و انسان دور هم جمع شدند تا به آن دست يابند. در جريان عمليات كربلاي يك در مهران ، سيد احمد خميني سه بار اعلام كرد كه “امام (ره) فرمودند مهران بايد آزاد شود”.

زاكاني ذات پاك دفاع مقدس را فرهنگ ، روح و انديشه جهادي ، صادقانه و وفادارانه عنوان كرد و گفت: “اين محصول شهيد است كه ما را دعوت كرد و ما بايد از او درس بگيريم.”

وي با بيان اينكه حضور پر بركت اين دو شهيد در منطقه 22 قطعاً منشا خير ، بركت و رشد و تعالي جامعه را به همراه خواهد داشت ، گفت: از ما دعوت شد تا با شهدا پيمان ببنديم. اگر با شهدا گريه مي كنيم و گريه مي كنيم ، اين حداقل قسمت داستان است. در واقع در كوچكترين قسمت باعث بروز عقلانيت و احساس و درك عالي از شيوه آن در ما مي شود.

شهردار تهران ادامه داد: وقتي به شهدا نگاه مي كنيم آنها را الگوهاي ثبات مي دانيم كه بايد به آنها اعتماد كنيم. اگر تاريخ را با شهدا مرور كنيم ، در طول تاريخ ، مرد را از ترسو ، سر را از گردن متمايز مي كنيم و توجه مي كنيم كه اين عزيزان چه كساني بوده اند و از ما چه انتظاري دارند. اگر ما به شهدا متوسل مي شويم و آنها را مشمول امكان و بازداشت مي دانيم ، بايد از آنها كمك بخواهيم. اگر عظمت او را به خاطر مي آوريم ، به خاطر عظمت و بزرگي او و به خاطر اميدي است كه ما به شفاعت او داريم.

به گزارش وب سايت شهر ، وي با اشاره به اينكه امروز ، در سالروز شهادت امام خوشبيها ، توسط دو شهيد عزيز دعوت شده ايم ، افزود: “با تجربه اندك در دفاع مقدس شهدا ، آنها تصميم گرفتند تا گمنامي و نحوه حفظ شهيد شدن دوستان ما شهادت خود را به ما گفتند و ما شاهد آن بوديم. اميدواريم با حضور يك دولت انقلابي و فداكاري مقامات كشور و پيروي از رهبر بزرگ ، بزرگ ، فرزانه و بزرگ امام خامنه اي در كشور براي خدمت در روستا ، از دستگيري يا تغيير بزرگ وي نيز بهره مند شويم. اجازه دهيد از دعاي خير شما استفاده كنيم

بنابراين گزارش ، صبح امروز پنجشنبه همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) پيكر مطهر دو شهيد دفاع مقدس در درياچه شهداي خليج فارس به خاك سپرده شد.

در اين مراسم كه با حضور گسترده و باشكوه شهروندان تهراني برگزار شد ، عليرضا زاكاني شهردار تهران ، مهدي چمران رئيس شوراي شهر تهران ، حجت الاسلام و المسلمين ابوترابي امام جمعه موقت تهران ، فريدون رضوي كيا مدير عامل كاركنان شهرداري تهران و رحمان زاده ، شهردار منطقه 22. تعداد زيادي مدير شهرداري در تهران حضور داشتند.

پس از دعا براي شهداي گمنام به امامت حجت الاسلام والمسلمين ابوترابي ، پيكر اين دو شهيد با حمايت گسترده مردم در درياچه خليج فارس به خاك سپرده شد.

در آخرين روز ماه صفر ، شهروندان تهراني با دو شهيد دوران دفاع مقدس همراه شدند و صداي لبيك يا حسين (ع) را طنين انداز كردند.

انتهاي پيام

در اين مراسم شهروندان تهراني ، بازماندگان مراسم اربعين ، دو شهيد عمليات بدر و والفجر را تا محل دفن بدرقه كردند.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.